23 aprilie , 2024

Ultimele articole

AcasăSANATATE13 obiceiuri sănătoase pe care trebuie să le deprinzi până în 30...

13 obiceiuri sănătoase pe care trebuie să le deprinzi până în 30 de ani

Starea de sănătate și silueta sunt rezultatul alegerilor de zi cu zi. Iată care sunt alegerile sănătoase pe care toți ar trebui să le facem până în 30 de ani, pentru a ne feri de probleme medicale și a fi în formă!

Să bei mai multă apă

Hidratarea ajută la pierderea în greutate, îmbunătățește starea de spirit și este fundamentul unui ten frumos.

Să te lași de fumat sau să nu te apuci deloc

Nu mai este nevoie să enumerăm toate dezavantajele fumatului, de la respirația urât mirositoare la cancer pulmonar. Până în 30 de ani, dacă te-ai apucat de fumat, fă tot posibilul să renunți. Iată 10 ponturi care îți pot fi de ajutor dacă ai de gând să renunți la viciu, iar dacă nu ai pus până în prezent gura pe țigară, ține-o tot așa!

Să stai mai mult în picioare

Cu cât stăm mai mult așezați pe scaun, cu atât ne creștem riscul de obezitate, diabet și boli de inimă. Chiar dacă nu pare a fi cea mai comodă recomandare, obișnuiește-te să stai în picioare ori de câte ori ai ocazia. De altfel, un studiu a demonstrat că am putea trăi mai mult cu doi ani dacă nu am petrece mai mult de trei ore pe zi așezați pe scaun.

Asigură-te medical

Pe lângă asigurarea medicală de stat pe care o ai în baza contribuțiilor la asigurările de sănătate, ar fi bine să-ți faci și o asigurare privată. La tinerețe, nu prea te gândești că ai avea nevoie, dar nu se știe niciodată când îți va fi de folos. Nu este neapărat nevoie să te folosești de asigurare medicală privată în situații problematice, poate te va ajuta în timpul sarcinii.

Citeste si:  Afla ce fel de amant este si daca esti compatibila cu el, in functie de zodie

Iubește-ți corpul

Nu-ți mai condamna trupul la măsuri drastice de slăbit și/sau de menținut în formă. Încearcă să ai o greutate cât mai apropiată de normal și obișnuiește-te cu ea. Învață să te simți bine în pielea ta până în 30 de ani, căci aceasta este perioada după care vei tânji la o vârstă înaintată.

Stabilește întâlniri regulate cu prietenii

Chiar dacă nu mai petreceți toate weekend-urile împreună, nu-ți neglija relațiile de prietenie. Sună-i și întâlnește-te periodic cu ei, căci prieteniile sunt esențiale pentru bunăstarea psihică și emoțională a fiecărui om în parte.

Învață să gătești măcar trei feluri de mâncare delicioase

Nu trebuie să devii chef-bucătar, dar până la vârsta de 30 de ani trebuie să descoperi trei feluri de mâncare delicioase, dar și sănătoase pe care să știi să le prepari, cu atât mai mult cu cât oamenii de știință au descoperit că persoanele care știu să gătească sunt, de regulă, mai în formă decât cele care nu pun mâna pe cratiță.

Descoperă sportul care îți place

Exercițiile fizice îți îmbunătățesc starea de spirit, te ajută să dormi mai bine, să-ți menții greutatea corporală. Dar, chiar dacă ești la curent cu beneficiile sportului, nu te atrage nicio activitate fizică, ba dimpotrivă, îți vine să renunți la sport înainte să te apuci, doar la gândul că trebuie să faci mișcare?

Ei bine, înseamnă că nu ai descoperit, încă, sportul care îți place. Poate fi vorba de jogging, de fitness la sală, de înot, de tenis sau pur și simplu de efectuat antrenamente găsite online, cu toți pașii și toate mișcările. Iată cele mai eficiente 8 antrenamente de slăbit, ușor de făcut în casă. Oricum ar fi, dacă-ți dorești cu adevărat să fii mai activ, vei găsi cu siguranță un fel de sport care să se muleze pe nevoile tale!

Citeste si:  Atentie! Ce trebuie sa stii, daca consumi si cumperi crenvursti

Află istoricul de sănătate al familiei

Mama ta are diabet? tatăl tău suferă de inimă? Află care sunt bolile care „circulă” în familie, căci s-ar putea să ai o predispoziție genetică la ele. Cu cât ești mai conștient de aceste riscuri, cu atât vei putea să te ferești mai bine.

Fă mai mult sex

Nici n-ai apucat vârsta de 30 de ani și sexul deja a devenit prea obositor pentru tine? Preferi să dormi în loc să faci sex? Descoperă care este, de fapt, problema. O persoană care se bucură de propriul corp, care a „gustat” plăcerea sexuală nu va fi pas unei partide de sex. Descoperă care sunt cauzele libidoului scăzut, scapă de ele și fă sex ori de câte ori ai ocazia. Vrei să te convingi?! Află care sunt beneficiile orgasmului asupra sănătății!

Asigură-ți aportul de vitamine din alimentație

Fă tot posibilul pentru a-ți asigura aportul de vitamine din alimentație, nu din suplimente. Vitaminele sunt substanțe esențiale corpului care totuși nu pot fi fabricate de către organism. Corpul uman are nevoie de cantități mici de vitamine pentru creștere și dezvoltare. Fără acestea, corpul nu se poate dezvolta, deci nu poate supraviețui.

Renunță la dietele drastice

Curele de slăbire drastice dăunează grav sănătății, chiar dacă unele dintre ele dau rezultate rapide. Din cauza lipsei caloriilor din astfel de diete, pot apărea afecțiuni precum malnutriția, atrofia musculară și anemia feriprivă.

Dacă vrei să slăbești, ia-o pas cu pas, fără a-ți „maltrata” organismul și încearcă să eviți cele mai frecvente greșeli pe care le facem în curele de slăbire, cum este săritul peste micul dejun și eliminarea totală a grăsimilor.

Dormi 7-8 ore pe noapte

De multe ori încercăm să ne odihnim, însă în loc de odihnă primim și mai multă oboseală, lucru ce duce la stări de nervozitate, anxietate. Când stai ore în șir noaptea și numeri oile în speranța de-a adormi, te simți agitat și fără liniște, te ajută deseori mici schimbări comportamentale.

Fă tot posibilul să scapi de insomnie, de la reglarea temperaturii din cameră, la păstrarea dormitorului doar pentru somn și la băgatul în pat la aproximativ 10 seara. Somnul de 7-8 este esențial pentru buna funcționare a organismului.

Urmărește-ne si pe Google News

Citeste si:

Citește și: