25 aprilie , 2024

Ultimele articole

AcasăSANATATEAlimente care pot trata insomnia si imbunatatesc somnul

Alimente care pot trata insomnia si imbunatatesc somnul

Stresul legat de serviciu sau lipsa acestuia si cel cauzat de problemele de familie sunt principalele cauze ale insomniei. Pe urmatorul loc se afla alimentatia gresita – consumul de alimente bogate in zahar, cafeina, gluten sau grasimi polinesaturate. Imbunatatirea dietei este primul pas spre a pune capat starii vesnice de oboseala.

Potrivit centrului Sleep Sciences and Medicine din cadrul Universitatii Stanford, unul din zece adulti din statele Unite ale Americii sufera de insomnie. Desi cele mai multe persoane sufera de insomnie pe termen scurt, o parte sunt diagnosticate cu insomnie cronica (dificultate in a adormi sau a dormi pentru mai mult de sase luni). Lipsa constanta a somnului duce la o scadere drastica a calitatii vietii, dar situatia poate fi corectata. Consumul catorva alimente va poate ajuta sa imbunatatiti experienta somnului.

Cirese

Ciresele si produsele din cirese au fost mereu asociate cu imbunatatirea somnului. Un studiu publicat in 2012 in European Journal of Nutrition arata ca voluntarii care au consumat timp de sapte zile cantitati mari de cirese, tarta cu cirese si suc de cirese au avut un nivel al melatoninei mult mai ridicat fata de grupul de control. Toti membrii grupului de studiu au senalat un somn mai odihnitor, mai eficient.

Citeste si:  Ai cosuri? Incearca aceste alimente

Migdale

Migdalele sunt printre cele mai bune remedii in tratarea insomniei, fiind o sursa excelenta de magneziu, un relaxant muscular natural, ce are si proprietati anti-stres. Un studiu publicat in 2012 in ournal of Research in Medical Sciences arata ca suplimentarea magneziului poate imbunatati starea insomniacilor. Neputand fi cuantificate, se poate spune despre eficienta somnului, somnul latent, gradul de odihna ca au fost imbunatatite “subiectiv”. De asemenea, la persoanele in varsta, suplimentarea magneziului modifica renina serica, melatonina si cortizolul seric.

Banane

Multe persoane se declara uimite cand afla ca bananele ajuta la un somn mai bun, mai ales ca fructele sunt promovate ca energizante. Pe langa alte calitati de necontestat, bananele au si o cantitate impresionanta de magneziu, potasiu si triptofan, trio-ul “magic” ce ajuta somnul. Triptofanul este si precursorul celor doi neurotransmitatori care moduleaza somnul, serotonina si melatonina.

Valeriana

Radacina plantei de valeriana, care e consumata cel mai des sub forma de ceai sau tinctura, e folosita pentru inducerea somnului inca din Grecia Antica. Proprietatile sale sedative si anxiolitice au fost demonstrate prin numeroase studii si deja nu mai pot fi puse la indoiala. De exemplu, intr-un studiu publicat in 2011 intr-o revista medicala dedicata menopauzei s-a demonstrat ca extractul de valeriana a imbunatatit semnificativ calitatea somnului in randul femeilor aflate la menopauza si suferind de insomnie. Autorul studiului a concluzionat, la finalul articolului: “descoperirile din acest studiu aduc noi dovezi despre utilizarea si eficienta valerianei pentru tratarea clinica a insomniei.”

Citeste si:  6 Noi metode de detoxifiere

Fulgi de ovaz

Fulgii de ovaz sunt asociati cu micul dejun sau cu gustarea, in niciun caz cu cina sau somnul. Compozitia lor nutritiva, bogata in magneziu si potasiu, ii fac o alegere potrivita si pentru masa de seara. Chiar si natura fulgilor de ovaz, calzi, linistitori, moi, ii fac potriviti pentru o cina urmata de calm, relaxare si somn. Fulgii de ovaz sunt cel mai des combinati cu lapte, despre care se stie ca este o bautura relaxanta.

Urmărește-ne si pe Google News

Citeste si:

Citește și: