Ne este aproape imposibil sa trecem pe langa o vitrina plina cu haine sau cu pantofi si sa nu ne lungim ochii dupa ele. Desi pare o chestiune de comportament feminin, oamenii de stiinta au descoperit ca, de fapt, avem o nevoie intrinseca si acuta de a face cumparaturi.
Cercetatorii Universitatii canadiene Concordia au analizat cum influenteaza ciclul menstrual dorinta de shopping a femeilor.
Rezultatele studiului arata un model specific. Spre exemplu, la ovulatie exista o crestere a grijii fata de aspectul exterior, motiv pentru care atunci tindem ca cheltuim mai multi bani pe produse cosmetice de infrumusetare, dar si pe haine sau pe pantofi.
Profesorul Gad Saad, care a efectuat studiul pe aproximativ 60 de femei, sustine ca fenomenul are la baza o explicatie darwiniana.
De demult, femeile aflata in perioada fertila a ciclului menstrual, adica la ovulatie, trebuiau sa depuna eforturi mai mari pentru a imperechere, iar aceste mecanisme psihologicee si fiziologice stramosesti au fost mostenite de femeile de astazi. Doar modul lor de manifestare difera.
In zilele noastre, reprezentantele sexului frumos tind sa cumpere mai multe produse relevante pentru aspectul fizic decat in alte perioade ale lunii, a explicat Gad Saad.