Sanatate

Cand trebuie sa dormi ca sa slabesti vazand cu ochii si cum se intampla asta

sleep1

Nu ca am avea nevoie de motive in plus ca sa dormim, dar oamenii de stiinta ne ofera totusi unul in plus: somnul ajuta la slabit!

Persoanele care respecta un program de odihna regulat, bagandu-se in pat in majoritatea serilor aproximativ la aceeasi ora si trezindu-se dimineata tot la aceeasi ora, au mai putin tesut adipos in organism si sunt mai in forma decat persoanele care au un program de somn neregulat. La aceasta concluzie au ajuns oamenii de stiinta de la Universitatea Brigham Young, care au analizat legatura care exista intre greutatea corporala a unei persoane, cata grasime are in organism si programul de somn.

Cu cat programul de somn este mai haotic cu atat tesutul adipos din organism este mai mare sau suntem predispusi sa ne ingrasam.

Daca ne trezim si ne culcam la ore prestabilite (pe care le si respectam!) in fiecare dimineata si seara ne putem reduce cantitatea de grasime care ne “imbraca” silueta. La persoanele la care tiparul somnului variaza cu aproximativ 90 de minute tesutul adipos este mai mare decat la cele la care tiparul de somn variaza cu 60 de minute sau mai putin. Iar aceste minute pot fi diferenta intre a ne baga la somn la ora 23.30 in loc sa o facem la 22.30.

Cei care dorm mai putin de 6,5 ore pe noapte, dar si cei care dorm peste 8,5 ore pe noapte sunt mai predispusi sa dezvolte tesutul adipos, in timp ce femeile care dorm intre 8 si 8,5 ore pe noapte au, de regula, mai putina grasima in corp.

Asadar, conteaza cat dormim, dar conteaza la fel de mult si cum dormim. Somnul calitativ bun, cu adevarat odihnitor, este asociat cu mai putin tesut adipos in organism, in timp ce un somn prost este asociat cu depozite mai mari de grasime.

Daca adaugam acestor constatari stiintifice un alt fapt medical, potrivit caruia atunci cand dormim prea putin corpul nostru produce mai multa grelina (hormon responsabil cu tinerea sub control a poftelor alimentare) si produce mai putin leptina (hormon responsabil cu dobandirea senzatiei de satieta), putem concluziona ca somnul odihnitor, care urmeaza un tipar sanatos, ne poate ajuta sa slabim.