26 februarie , 2024

Ultimele articole

AcasăSANATATESfaturi pentru o alimentatie sanatoasa de la Harvard

Sfaturi pentru o alimentatie sanatoasa de la Harvard

In ciuda tuturor sfaturilor privind alimentatia corecta aparute in presa scrisa si la televizor, tot mai multe persoane sunt derutate cand trebuie sa explice ce inseamna un regim cotidian sanatos. Specialistii de la Universitatea americana Harvard ne vin, insa, in ajutor!

Potrivi site-ului The Nutrition Source sustinut de Scoala de Medicina din cadrul renumitei universitati din SUA, raspunsul la intrebarea Ce ar trebui sa mananc? este, de fapt, foarte simplu.

Nenumaratele studii de cercetare privind alimentatia si efectele ei asupra sanatatii pot fi reduse la reguli simple cu privire la obiceiurile zilnice in nutritie.

Specialistii de la Harvard au punctat 9 sfaturi de baza pe care ar trebui sa le urmam daca dorim sa ne ferim eficient de problemele de sanatate survenite in urma alimentatiei dezechilibrate.

1 Alege carbohidratii buni sau complecsi. Acestia provin din painea si pastele din faina integrala, din orez brun si din cereale integrale. Cele trei categorii de produse alimentare enumerate anterior contin carbohidrati complecsi care se digera usor. Asadar, optati pentru preparate din cereale precum graul, secara, porumbul sau orzul.

2 Atentie la proteine! Cele mai bune surse sunt pestele, semintele, fasolea, hrisca, dar si produsele lactate neprocesate.

3 Alegeti grasimile bune, care se gasesc in alimente precum pestele, nucile, uleiul de masline sau in fructe uscate.

Citeste si:  Ce afectiuni poti tratat cu ajutorul papadiei, in mod miraculos

4 Consumati multe fibre, care se gasesc in legume, in fructe, in produsele din cereale integrale si in seminte de in. Ofera senzatie de satietate si ajuta digestia.

5 Nu neglijati aportul de calciu in organism. Puteti opta si pentru suplimente cu calciu pentru ca, pe rafturile din magazim, produsele lactate care se presupune ca ar fi o sursa buna nu mai contin aceeasi cantitate de calciu ca in trecut.

6 Beti multa apa! Renuntati la sucurile indulcite!

7 Scadeti aportul de sare! Consumul zilnic de sare recomandat de medici este de 5-6 grame, insa romanii ingereaza, in medie, 11-12 grame de sare pe zi.

8 Consumati alcool cu moderatie! Desi posturile TV sunt impanzite cu spoturi care recomanda consumul moderat de bauturi alcoolice, prea putine persoane tin cont de acest sfat.

9 Optati si pentru suplimente cu vitamine, dar dupa analize amanuntite si dupa consultul medical pentru a acoperi doar carentele in organism.

 

Urmărește-ne si pe Google News

Citeste si:

Citește și: