Search for content, post, videos

TOP 10 cele mai proaste sfaturi de slabit care te pun in pericol

Unele persoane, mai cu seama femeile, ar face orice ca sa ajunga la greutatea ideala. Din acest motiv unele dintre reprezentantele sexului frumos recurg chiar si la metode neconventionale de slabit, urmand tot felul de sfaturi aflate prin “telefonul fara fir”, care pot face mai mult rau decat bine atat sanatatii, cat si siluetei.

Iata cele mai proaste sfaturi de slabit pe care ar trebui sa le dam uitarii!

1. Nu mai ciuguli

Intr-adevar, nu este indicat sa ciugulesti toata ziua, dar trei mese principale pe zi, cantitativ reduse, si inca doua gustari sunt esentiale chiar si in curele de slabire, cel putin in cele recomandate de nutritionisti, care nu iti pun sanatatea in pericol. Daca mananci putin si des iti tii sub control foamea. Secretul consta atat in produsul alimentar ales, cat si in cantitatea lui. Poti manca des cand esti la regim, dar in cantitati mici.

2. Numara caloriile

Caloriile nu sunt toate la fel. Nu poti compara caloriile dintr-un pepene galben cu cele dintr-o pizza si nici macar cu caloriile dintr-o inghetata cu pepene galben. De fapt, nici nu conteaza atat de mult caloriile din punct de vedere numeric, ci din ce sunt formate. Sunt calorii goale, cum sunt cele din bauturile racoritoare, sau sunt calorii bogate nutritional cum sunt cele dintr-un mar? Asta conteaza in curele de slabire! Nu sa consumi mai putin de 1.200 de calorii pe zi, ci sa consumi chiar si 1.500, dar din alimente sanatoase!

3. Scoate din alimentarie carbohidratii

Bun, elimini carbohidratii… dar de unde mai ai pretentia sa-ti iei energia de care ai nevoie ca sa rezisti toate ziua, la munca, pana seara cand te bagi in pat? Carbohidratii sunt principala sursa de energie a corpului. Organismul uman nu este conceput si nici nu poate sa supravietuiasca fara carbohidrati. Intr-adevar, nu este indicat sa ii iei zilnic din produse precum cozonacul sau gogosile, insa iti poti avea un aport sanatos de carbohidrati din orez, din produse din faina integrala, din fructe si din legume si fructe. De altfel, aproximativ 50% din nutrientii ce provin din ce mancam zilnic trebuie sa fie carbohidrati.

4. Baga proteine

Cei care renunta la carbohidrati trec, adesea, pe un regim de supraalimentare cu proteine. Gresit. Acestea ar trebuie sa reprezinte aproximativ 25-30% din alimentatia zilnica, nu mai mult. Corpul are nevoie de proteine, fie ele animale, fie vegetale, dar o alimentatie cu continut proteic ridicat ingreuneaza ficatul, fapt ce duce la un fel de intoxicare a corpului. Practic, un corp, chiar si atunci cand este supus unei cure de slabire, are nevoie de trei elemente pentru a supravietui, dar si pentru a slabi: de carbohidrati, de protenie si de grasimi.

5. Arzi mai multe calorii daca faci workout pe stomacul gol

Nu arzi mai multe calorii daca faci sport pe stomacul gol, comparativ cu a face workout la ceva vreme dupa masa. Ba dimpotriva! In timpul antrenamentului corpul trebuie sa arda ceva: cum nu are energie de ars, o sa “arda” masa musculara. Practic, daca faci sport pe stomacul gol risti sa-ti scada masa musculara.

6. Tine regim in cursul saptamanii, dar in weekend ai liber la dezmat culinar

Corpul uman nu este conceput pentru a suferi socuri, iar a tine regim cinci zile si apoi a-ti umple stomacul cu toate mancarurile si bauturile interzise in cursul saptamanii reprezinta, fara doar si poate, un soc pentru organism. O cura de slabire trebuie sa fie un proces sustinut, constant, indelungat, care sa-ti modifice obiceiurile alimentare inlocuindu-le pe cele proaste cu cele bune, de preferinta, pentru tot restul vietii sau macar pentru o perioada indelungata de timp. Doar asa un regim de slabire are succes: daca “corecteaza” hibele din alimentatie si din stilul de viata, nu daca te scapa de cinci kilograme intr-o saptamana (pentru ca, mai apoi, sa pui zece kilograme in doua saptamani).

7. Bea-ti legumele si fructele

Daca natura le-a lasat “intregi”, de ce le-ai stofloci? Ce-i drept, este mai simplu sa-ti iei cele “cinci portii de legume si de fructe” pe zi comasate intr-un blender si puse intr-un pahar mare decat sa te plimbi cu merele si cu morcovii dupa tine la serviciu, insa efectul nu este acelasi. Decojind si, mai ales, pasand distrugi cel mai important nutrient din fructe si din legume: fibrele!

8. Cu cat mai putine calorii, cu atat mai bine

Cu cat alimentatia ta de zi cu zi are mai putine calorii, cu atat iti incetinesti metabolismul si, implicit, arderile. Cu alte cuvinte, corpul tau actioneaz preventiv: se simte “privat” asa ca isi conserva energia incetinind arderile. In momentul in care vei reveni la un regim caloric zilnic normal, corpul tau “privat” de energie va cauta sa stocheze tot “surplusul” caloric pentru “zile negre” (cand va fi iar supus la privatiuni alimentare) sub forma de depozite de grasime. Deci da! Un regim hipocaloric este adesea urmat de o perioada de ingrasare.

9. Sari peste micul dejun ca sa “pastrezi” calorii pentru mai tarziu

Multi dintre noi, cand ne trezim, nu avem mare pofta de mancare, asa ca sarim peste micul dejun. Daca tinem cura de slabire, chiar ne bucuram pentru ca ne pastram mesele pentru mai tarziu. Dar ne bucuram degeaba! Micul dejun este esential atat pentru alimentatia sanatoasa, cat si pentru curele de slabire. Micul dejun este cel care ne activeaza metabolismul dimineata, cel care il pune in miscare pentru toata ziua si il impulsioneaz sa arda calorii. Daca nu mancam micul dejun, arderile vor fi mai lente, asadar mai putin calorii “consumate”. Toate studiile si statisticile au demonstrat ca persoanele care au reusit sa-si mentina greutatea corporala dupa ce au slabit sunt cele care obisnuiesc sa manance in mod regula micul dejun.

10. Mesteca guma ca sa mananci mai putin

Gustul de menta din guma are capacitatea de a-ti desensibiliza papilele gustative fata de alimente sanatoase. Din acest motiv un mar are un gust atat de rau dupa ce ne spalam pe dinti, insa o briosa intra de minune dupa gustul de menta al pastei. Practic, gustul artificial de menta din guma de mestecat face ca alimentele sanatoase sa aiba un gust prost, iar cele nesanatoase, de tip junk food, sa fie mai gustoase. Pe langa asta, chiar daca “iti da o ocupatie” mestecatul, cel putin pentru o perioada, si stomacul “mesteca in gol” odata cu gura ta, motiv pentru care, in mod inevitabil, senzatia de foame va aparea, iar in cazul mai grave, chiar si ulcerul gastric.

loading...
<

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *