25 aprilie , 2024

Ultimele articole

AcasăRETETE7 alimente de toamna cu super puteri

7 alimente de toamna cu super puteri

Toamna vine cu frunze galbene, rosii si portocalii, copaci golasi, vanturi si ploi, frig, dar si cu multe fructe si legume de sezon. Colorate, parfumate, pline de antioxidanti, vitamine si minerale, bunatatile toamnei se pot transforma cu usurinta in salate, garnituri, placinte.

Mere

Exista un motiv pentru care merele sunt primele pe lista. Sunt printre cele mai versatile alimente specifice toamnei, pline de nutrienti si fibre, care pot fi folosite pentru bauturi, deserturi sau chiar feluri principale. Merele constituie cele mai complete si usor de transportat gustari, sunt pretabile pentru aproape orice tip de dieta, au putine calorii si sunt pline de minerale si vitamine. Au indice glicemic scazut, au un continut redus de sodiu, previn retentia de apa.

Dovleac

Portocaliu, dulce si parfumat, dovleacul este un simbol al toamnei. Cu un continut caloric decent, plin de fibre, minerale, vitamine, o sursa excelenta de beta-caroten, dovleacul poate fi gatit rapid si folosit ca desert, gustare, fel principal, dar este si ingredientul principal din placinta specifica toamnei.

Seminte de dovleac

Super-semintele dovleacului vin la pachet cu proteine, fibre, fier, cupru, magneziu, mangan, fosfor, potasiu, zinc, seleniu, folati, niacina, arginina si acid glutamic. Nu irositi niciun sambure, mai ales ca acestia tin la distanta si parazitii intestinali.

Citeste si:  10 motive sa ai mereu in casa OTET DIN CIDRU de mere

Usturoi

Alicina continuta de usturoi este un antibacterian natural, dar ajuta si la reducerea grasimilor nesanatoase si a colesterolului rau. Usturoiul suprima in mod natural apetitul.

Pere

Bogate in fibre, perele ajuta la reglarea tranzitului. Pectina continuta ofera senzatia de satietate si cu doar 100 de calorii (valoare estimata pentru o para medie), acest fruct reprezinta o gustare ideala.

Conopida

Aceasta leguma din familia cruciferelor contine multa vitamina C, proteine, fibre. Este versatila si poate fi gatita rapid.

Pastarnac

Dulce, parfumat, nelipsit din supa. Pastarnacul contine o cantitate mare de amidon, astfel incat poate inlocui cu succes cartofii, orezul si chiar painea.

Urmărește-ne si pe Google News

Citeste si:

Citește și: