Diete

Dieta fast-food: cum pot slabi cu mancarea rea!

fast food

Daca esti o persoane care nu se poate abtine de la mancarurile fast-food si de la mesele la restaurant, aceasta dieta este potrivita pentru tine. Regimul dureaza sase saptamani si te poate ajuta sa slabesti daca stii ce sa alegi din meniu!

 

Dieta fast-food poate parea, in prima instanta, ceva imposibil, caci acest tip de mancaruri sunt adesea asociate cu un stil de viata nesanatos care duce, mai mereu, la ingrasare. Dar un regim de sase saptamani cu produse fast-food atent alese te poate ajuta la slabit. Iata cum!

 

In dieta fast-food poti manca pui la gratar, cartofi copti, chili, fructe parfait, castravecior murati, morcovi rasi si salata de varza fara nicio problema. Insa, in loc sa alegi un produs impachetat in chifle, trebuie sa optezi pentru lipie, caci contine mai putine calorii si este chiar mai sanatoasa decat painea. Dincolo de aceasta regula, orice produs alimentar prajit este strict interzis. Cu alte cuvinte, in dieta fast-food nu poti manca pui, vita sau porc prajit si nici cartofi prajiti.

 

Cat despre sosurile de salate, in loc de cele albe, adesea pe baza de maioneza, alege sos vinegret si roaga-l pe cel care o prepara sa puna mai putin in salata. In felul acesta, excluzand sosurile pe baza de maioneza, poti elimina 130 de calorii la o singura masa.

 

Sa luam ca exemplu clasica shaorma. O poti transforma intr-o masa sanatoasa daca cer sa ti-o faca astfel: sa puna pui sau vita, de preferinta nu porc, sa puna salata, castravecior, morcovi rasi, ceapa daca iti place, sare si piper si atat. Fara sosurile specifice si fara cartofi prajiti. Infasurata in lipie te vei bucura astfel de o masa sanatoasa fara a avea un surplus caloric. Mai mult, opteaza pentru o shaorma mica sau medie, niciodata pentru una mare.

 

Daca esti obisnuit sa mananci cel putin o data pe zi la fast-food sau la restaurant tip fast-food si urmezi aceste reguli, asadar renunti la prajeli, la sosuri, la sucuri si alegi lipie in loc de chifla, vei reusi sa slabesti in cateva saptamani cateva kilograme bune. Daca reusesti sa mananci dimineata, la pranz si ceva foarte usor (un iaurt, un piept de pui la gratar si atat) seara, kilogramele date jos vor fi chiar mai multe.

 

Practic, dieta fast-food urmata astfel, excluzand anumite produse, te ajuta sa reduci aportul caloric cu cel putin 300 de calorii pe zi. Mai mult, daca mergi pe jos 1,5 kilometri pe zi mai consumi alte 250-300 de calori, totalizand astfel aproape 600 de calori in minus in fiecare zi. Si sa mergi pe jos nu este mare lucru. Cand pleci de la munca, ia-o pe jos sau coboara cu doua-trei statii de autobuz inainte de casa. Sau mergi pe jos pana la munca, daca programul si dispozitia iti permit. Totodata, poti sa iesi la plimbari seara, prin parc sau prin zona in care locuiesti. Astfel te si aerisesti fara sa te confrunti cu temperaturile ridicate din timpul zilei, caci seara se racoreste.

 

Desi dieta fast-food este conceputa pentru sase saptamani, poti sa o continui. Daca reusesti un an sa stai departe de prajeli, de racoritoare si sa consumi cat mai putin paine, poti da jos si 20 de kilograme, bineinteles, daca ai de unde.

 

Puiul grill in lipie si cu tot felul de legume, dar fara maioneza sau alte sosuri, este foarte satios, deci nu vei simti ca faci foamea tinand cura. Iar cel mai important, contine mult mai putine calorii decat un hamburger sau o shaorma “cu de toate”.

 

Chiar si cand pregatesti mancarea acasa, urmeaza aceleasi reguli. Carnea sa fie preparata pe gratar sau la cuptor, fara ulei, fara prajeala, iar cartofii sa nu fie prajiti, cel mult fierti sau copti. Cel mai bine ar fi, insa, sa-ti umpli frigiderul de legume si sa mananci salate sau legume la cuptor.

 

Trebuie avuta atentie si la lichidele consumate. Decat sa bei sucuri, alege mai bine apa sau, daca ti-e totusi pofta de ceva cu gust, atunci fa-ti de seara un litru de ceai pe care il racesti si ti-l torni intr-o sticla de un litru sau jumatate de litru ca sa o ai a doua zi cu tine la munca sau in oras.

 

Pentru a slabi nu trebuie sa faci mari compromisuri, sa faci foamea, ci trebuie sa faci alegerile corecte. Si chiar in randul mancarurilor tip fast-food exista alegeri sanatoase si mai reduse caloric.