Diete

Ce alimente nu trebuie sa-ti lipseasca din bucatarie pentru o silueta de vis si o sanatate de fier

frigider femei1

Mancam necorespunzator atat pentru ca ne lasam invinsi de pofte, pentru ca nu cunoastem masura, cat si pentru ca exista in bucatarie produse alimentare cu exces caloric care nu ajuta organismul din punct de vedere nutritional.

 

Cu cat suntem mai atenti la ce avem in bucatarie, cu atat putem sa ne crestem imunitatea, sa ne intarim, practic, sanatatea, dar si sa ne modelam silueta. Iata ce alimente ar trebui sa existe, in mod obligatoriu, in bucataria unei persoane care tine deopotriva la silueta si la sanatate!

 

Ulei de masline extravirgin

 

Nu degeaba dieta mediteraneana este considerata una dintre cele mai sanatoase din lume si nu degeaba oamenii care traiesc in zona Marii Mediterane au o speranta de viata mai mare comparativ cu restul europenilor. Unul dintre motivele este uleiul de masline extravirgin pe care-l folosesc in mancaruri, de la salate la paste sau la garnituri. Uleiul de masline are multiple beneficii asupra corpului uman. Atentie insa! O singura lingura de ulei de masline contine aproximativ 120 de calorii, deci nu trebuie sa exagerati cu el.

 

Iaurt grecesc

 

Marele avantaj al iaurtul grecesc este ca are mult mai multe proteine comparativ cu cel clasic, motiv pentru care mentine senzatia de satietate timp indelungat, ferindu-te de micile scapari intre mesele principale.

 

Miere

 

Este cel mai bun indulcitor natural, putand fi pus intr-o mie si una de preparate. Mai mult, miere poate indulci si cafeaua. Poate fi folosita si la sosuri de salate. Totul este sa cauti retete care contin miere. Totodata, mierea nu genereaza oscilatii de glicemie cum fac zaharul si indulcitorii artificiali si este deopotriva utila in materie de frumusete.

 

Fasole

 

Multe persoane fug de fasole in alimentatie pentru ca o asociaza cu excesul caloric si cu gazele. Dar preparat cum trebuie, fasolea ajuta deopotriva la mentinerea sanatatii si a siluetei. Aproximativ 120 de grame de fasole contine 15 grame de proteine si 12 de fibre.

 

Quinoa

 

Quinoa este o planta care nu ar trebui sa lipseasca din regimul alimentar al celor care vrea sa slabeasca. Aproximativ 100 de grame de quinoa are 8 grame de proteine si 5 de fibre, cereala putind fi preparata exact ca orezul. Pe langa aceasta, quinoa este bongata in fier, zinc, seleniu si vitamina E. Poate fi folosita in locul orezului in preparate precum quinoa cu ciuperci, cu legume sau cu pui.

 

Oua

 

Un ou contine aproximativ 6 grame de proteine si doar 70 de calorii. Dincolo de acestea, este foarte satios. Nu evitati ouale la micul dejun, mai ales pe cele fierte sau ompleta preparata fara ulei.

 

Sare marina

 

Majoritatea consuma prea multa sare, iar excesul de sodiu (sarea de bucatarie) este un factor favorizant pentru o multime de probleme de sanatate. Aportul de sare marit este cauzat atat de cantitatea pusa de noi in mancare, cat si de cea pusa de producatorii alimentari in preparate. De altfel, majoritatea produselor semipreparate, dar si a celor de patiserie sau mezelurile au exces de sare. Un studiu stiintific a aratat ca consumul excesiv de sare este asociat cu 2,3 milioane de morti, in fiecare an, la nivel mondial.

 

Sosul de rosii

 

Chiar daca pare excesiv de traditional si dificil de facut, sosul de rosii sau pasta de tomate, numiti-o cum preferati, preparata in casa este cea mai sanatoasa. Contine licopen, un nutrient despre care s-a dovedit ca favorizeaza reducerea riscului de cancer. Mai mult, sosul de rosii poate fi folosit in fel si chip.

 

Banane

 

Nu doar ca sunt economice, disponibile in orice perioada a anumul, dar te satura si cand le mananci simple, si cand le acompaniez cu iaurt, spre exemplu. Mai mult, fructul este bogat in potasiu, o minerala care ajuta la reglarea presiunii sangelui, incetinind efectele de crestere ale tensiunii cauzate de sodiu. O banana de marime medie contine 400 de miligrame de potasiu, echivalentul a doua felii de paine integrala. Mai mult, exista si o dieta eficienta construita in jurul consumului de banane.

 

Ierburi proaspete

 

Marar, patrunjel, busuioc, rozmarin, oregano sau oricare alte astfel de ierburi trebuie comparate proaspete si, mai ales, periodic pentru a nu lipsi din casa. Imbunatatesc gustul oricarei mancaruri si chiar au capacitatea de crestere a ritmului metabolic, accelerand arderile si, implicit, favorizand pierderea de kilograme.

 

Ciocolata neagra

 

Pentru orice moment in care te paleste o pofta de ceva bun, nu strica sa ai ciocolata neagra in casa. Un patratel de ciocolata neagra stavileste pofta de dulce si aduce numeroase beneficii asupra sanatatii.

 

Otetul aromat

 

Fie ca este otet de mere, fie ca e otet balsamic, acesta nu trebui sa lipseasca din casa. Acesta poate fi folosit in mai multe preparate si contribuie la sanatatea sistemului cardio-vascular imbunatatind circulatia sangelui.

Facebook Comments