15 iulie , 2024

Ultimele articole

AcasăSANATATETOP 10 ponturi care te vor ajută să te lași de fumat

TOP 10 ponturi care te vor ajută să te lași de fumat

Inrolare trafic.ro

Adaugă diacritice: A renunța la fumat este o mare provocare chiar și pentru persoanele care au o voință puternică.

Necesită timp, răbdare și mai mult decât voință. Există, însă, mici lucruri pe care fumătorii le pot pune în aplicare pentru a renunța mai ușor la viciu.

  1. Trebuie să știi DE CE te lași de fumat

Nu te lași de țigări doar pentru că „nu îți fac bine”. Acest argument nu este suficient pentru a putea face față tentației recăderii în viciu. Trebuie să-ți găsești o motivație proprie, personală, care să te mâne cu putere către curățarea de nicotină. Poate fi vorba de apariția unui copil în familie sau de protejarea partenerului nefumător care inhalează zilnic fumul toxic.

Poate fi sperietura trasă după ce ai aflat că un cunoscut, relativ tânăr, a murit de cancer pulmonar. Orice ar fi, motivarea trebuie să fie personală și să crezi cu tărie în ea.

  1. Nu-ți propune să renunți dintr-o dată

Chiar dacă într-o seară te-ai enervat după ce ai constatat că ai fumat două pachete în ziua respectivă și că tușești ca un bolnav de TBC, nu este o idee bună să arunci țigările și să spui: „Gata, nu mai fumez!” 95% din persoanele care au reușit să se lase de fumat au avut nevoie de terapie medicamentoasă pentru a se lăsa și aproape toate au avut momente în care s-au reapucat de fumat.

Citeste si:  6 alimente care iti mentin ochii sanatosi

Motivul: nicotina creează dependență. Creierul se obișnuiește să primească nicotină și o cere ca un dependent de droguri. Lasă-ți timp pentru a te lăsa și, mai ales, pentru a te acomoda și psihic și fizic cu lipsa nicotinei.

  1. Încearcă înlocuitori de nicotină

La început, înlocuiește nicotina din țigări cu plasturi, gumă sau pastile cu nicotină. Acestea au un aport mai mic de nicotină și ajută organismul să nu intre în sevraj. Studiile arată că înlocuitorii de nicotină cresc șansele de a te lăsa de fumat de două ori. Oricum ar fi, consultă un medic înainte de a alege produsul din farmacie care înlocuiește țigara.

  1. Spune-le apropiaților că vrei să te lași de fumat

Poartă o discuție serioasă cu persoanele din jurul tău și spune-le că îți dorești din tot sufletul să renunți la țigări. Astfel, eviți situații incomode în care un coleg de muncă te invită să ieși la o pauză de țigară.

  1. Combate stresul cu momente de relaxare

Stresul zilnic este puternic accentuat de renunțatul la fumat, motiv pentru care cei care se lasă de țigări devin tot mai agitați și mai nervoși. Fă tot posibilul de a te relaxa. Poți să-ți faci chiar și un abonament la yoga sau la masaj, de o lună sau două, pentru a te bucura de cât mai multe momente de relaxare și a evita recăderea în viciu pe fond de nervi.

  1. Evită alcoolul sau alți factori care „cer o țigară”

Alcoolul, cafeaua și ieșirile în oraș parcă cer toate o țigară ca să fie completate cum se cuvine. Evită să bei alcool, bea cafea doar dimineața și ține-ți mâinile ocupate cu orice, un pachet de cărți de joc, un inel sau o minge antistres, atunci când ieși în oraș cu prietenii.

  1. Fă curățenie generală în casă

Dacă vrei să renunți la țigări, trebuie să scapi de mirosul de tutun din casă, din haine și de toate scrumierele și mucurile de țigară uitate ici-colo. Așadar, fă o curățenie generală și elimină orice urmă de țigară din casă. Folosește odorizante de cameră și chiar lumânări sau bețișoare parfumate în casă.

  1. Nu renunța la primul eșec

Se întâmplă des ca cei care nu mai fumează de o perioadă de timp să recadă în viciu. Nu te demoraliza. Încearcă și încearcă și încearcă din nou să te lași! Fii perseverent!

  1. Fă mișcare

Folosește-ți energia redobândită de pe urma lăsatului de fumat și apucă-te de sport. Este o cale bună de a te ține ocupat seara, când ai bea un pahar de vin și ai fuma o țigară. Fă-ți un abonament la sală sau ieși în parc să alergi. În felul acesta, eviți și riscul îngrășării și te ții și ocupat, ca să nu mai spunem că intri în formă.

  1. Mănâncă fructe și legume

Când renunți la fumat, crește pofta de ronțăit, atât din cauza lipsei gestului de a duce țigara la gură, cât și ca reacție firească a creierului care cere un înlocuitor în față deprivării de nicotină. Ca să nu te îngrași ronțăind dulciuri și snacksuri, alege fructele și legumele. Poartă cu tine mereu doi-trei morcovi curățați și când te apucă pofta de ronțăit, scoate morcovii din pachet.

Urmărește-ne si pe Google News

Citeste si:

Citește și: