2 iulie , 2024

Ultimele articole

AcasăARTICOLEStockton Rush a fost implorat să facă submersibilul mai sigur. Avertismentele privind...

Stockton Rush a fost implorat să facă submersibilul mai sigur. Avertismentele privind siguranța pe Titan sunt „bocete fără temei”

Inrolare trafic.ro

Alertele legate de securitatea a submersibilului Titan, operat de compania OceanGate, au fost constant ignorate de Stockton Rush, CEO-ul companiei, conform unui schimb de e-mailuri cu un expert în cercetare subacvatică, potrivit informațiilor din BBC.

În acest corespondență, Rob McCallum îl avertizează pe Stockton Rush că își expune clienții la riscuri și îl sfătuiește să nu utilizeze submersibilul până când acesta nu este validat de o autoritate independentă competentă. Rush îi replică că este „obosit de actorii din industrie care folosesc argumentul securității pentru a împiedica inovația”.

„Cred că te pui pe tine și pe clienții tăi într-o situație periculoasă. În cursa ta către Titanic, nu faci decât să repeti celebra afirmație «vasul este de nescufundat»” (nota editorului – fraza folosită în trecut, înainte de prima și ultima călătorie a Titanicului, referindu-se la pachebot).

În corespondența lor, Rush își exprimă nemulțumirea față de criticile legate de securitatea Titanului.

„Am auzit deja toate plângerile nefondate cu «o să omori pe cineva» de prea multe ori. Le consider o insultă personală gravă”, se menționează într-unul dintre e-mailurile pe care Rush i le-a trimis lui McCallum.

Conversația încordată dintre cei doi s-a terminat după ce OceanGate a amenințat că îl va da în judecată pe McCallum.

Rush a insistat că este un „inovator” și că măsurile de securitate nu sunt necesare.

McCallum a declarat pentru BBC că a îndemnat de multe ori pe Rush să inițieze procesele de certificare și omologare a Titanului înainte de a-l utiliza pentru tururi comerciale. Vasul nu a fost niciodată validat de vreo autoritate competentă.

Citeste si:  Rugaciunea parintilor pentru copiii lor! Rosteste aceste cuvinte, iar cei dragi vor avea noroc

„Până când un submersibil nu este clasificat și testat, el nu ar trebui utilizat pentru operațiuni comerciale de scufundare la adâncime”.

„Te rog să faci tot ce trebuie pentru testarea submersibilul și să fii foarte precaut. Oricât de mult aș aprecia antreprenoriatul și inovația, tu pui în pericol o întreaga industrie”, a adăugat McCallum.

Într-un răspuns trimis după câteva zile, Rush a replicat din nou defensiv:

„Ingineria OceanGate utilizează o abordare concentrată și inovativă care contrazice ortodoxia submarinelor, dar asta este esența inovației”.

De-a lungul conversației, el a continuat să vorbească despre conspirații, susținând că „actorii din industrie” încearcă să „impiedice intrarea pe piață a noilor companii”.

„Sunt extrem de calificat să înțeleg riscurile și problemele asociate cu explorarea subacvatică într-un vehicul nou”, a mai scris Rush, unul dintre cei care și-au pierdut viața duminică, la bordul Titanului, după ce nava s-a prăbușit pe fundul oceanului.

„Nimeni nu ar fi trebuit să urce la bordul Titan”.

Stockton Rush a înființat OceanGate în 2009, oferind clienților oportunitatea de a participa la expediții subacvatice la adâncimi mari, inclusiv pentru a explora epava Titanicului cu ajutorul submersibilului respectiv, la un cost de 250.000 de dolari.

De-a lungul anilor, experții au îndoieli cu privire la măsurile de securitate ale submersibilului Titan și modul în care aceste excursii subacvatice sunt reglementate. Întrebări au fost ridicate mai ales cu privire la designul experimental al Titanului și la materialul cu care a fost construit.

Într-unul dintre videoclipuri, Rush chiar se mândrește că a folosit fibră de carbon în construcția submersibilului, un material despre care experții susțin că nu este sigur și care poate duce la accidente tragice, așa cum s-a întâmplat.

Citeste si:  Ingrijirea buzelor, pe timp de iarna

McCallum se numără printre zecile de lideri și experți care i-au trimis, în 2018, o scrisoare lui Rush, prin care îl avertizau că abordarea sa va duce la „probleme catastrofale”.

„Oamenii din industrie au încercat ani de zile să-l convingă pe Stockton Rush să-și oprească operațiunile, din două motive: Primul este că fibra de carbon nu este un material acceptabil. Al doilea este că acesta era singurul submersibil din lume care făcea expediții comerciale fiind neclasificat și neomologat. Nu a fost niciodată certificat de vreo agenție independentă”, a mai spus McCallum.

Submarinele pot fi certificate sau „clasificate” de organizații specializate, de exemplu, de Biroul American de Transporturi (ABS) sau de DNV, o organizație globală de acreditare cu sediul în Norvegia.

Aceste acreditări, odată obținute, demonstrează că vehiculul respectă standardele de stabilitate, rezistență, securitate și performanță. Cu toate acestea, acest proces nu este obligatoriu.

„Stockton se vedea pe sine ca un antreprenor nonconformist. Îi plăcea să nu fie limitat de reguli. Dar regulile există și există principii corecte de inginerie și legile fizicii. Nimeni nu ar fi trebuit să urce la bordul Titan.

Dacă nu respecți aceste principii, toate bazate pe o experiență îndelungată și obținută cu dificultate, atunci trebuie să plătești un preț, un preț teribil.

Nu trebuie să permitem ca asta să se întâmple din nou. Nu ar fi trebuit să permitem ca acest lucru să se întâmple nici acum”, a încheiat McCallum.

Urmărește-ne si pe Google News

Sursa:Digi24

Citeste si:

Citește și: