Search for content, post, videos

Sanatate intr-un fruct – Avocado!

Desi se gaseste tot mai mult si in magazinele noastre, putini sunt cei care consuma, in mod regulat, avocado, probabil si pentru ca nu se stiu foarte multe despre beneficiile lui: e foarte hranitor, contine antioxidanti, e bogat in proteine si fibre.

Fructele de avocado sunt foarte valoroase prin conţinutul bogat în vitaminele A, B, C, E (este unul dintre cei mai puternici antioxidanţi şi neutralizează efectele radicalilor liberi), în vitamina K, în acid folic dar reprezintă şi o bună sursă de fibre alimentare.

Cu ceva timp în urmă, îmi amintesc că aşa numiţii “experţi” în sănătate au avertizat de multe ori împotriva consumului de avocado, fiind etichetat ca un pericol dietetic din cauza conţinutului lui ridicat de calorii şi de grăsimi. Cu toate acestea, adevărul este că fructele de avocado pot ameliora sănătatea în cel puţin 5 moduri:

Proteine

Fructele de avocado conţin toţi aminoacizii esenţiali necesari organismului pentru a forma o proteină completă. Spre deosebire de proteina din friptură, care este dificil de digerat pentru majoritatea oamenilor, proteina din avocado este rapid absorbită de organism, deoarece fructele de avocado conţin şi fibre.

Dacă încercaţi să mai tăiaţi din sursele de proteine animale din dieta voastră sau dacă sunteţi vegetarian sau vegan şi doriţi să adăugaţi mai multe proteine, fructele de avocado sunt un mare aliat care merită inclus în dietă, nu doar ca tratament ocazional, ci chiar în mod regulat. Circa 75% din caloriile unui avocado provin din grăsimi, majoritatea dintre ele fiind monosaturate. Spre deosebire de banane, avocado are cu 60% mai mult potasiu. Reprezintă unul din fructele cu cel mai ridicat conţinut în fibre – 75% fibre insolubile şi 25% fibre solubile.

Grăsimile benefice

Fructele de avocado furnizează tipul sănătos de grăsimi de care organismul are nevoie. La fel ca şi uleiul de măsline, avocado creste nivelul de HDL (colesterolul “bun”). Colesterolul HDL poate ajuta la protejarea împotriva daunelor cauzate de radicalii liberi. Acest tip de colesterol, de asemenea, ajută la reglarea nivelului de trigliceride şi prevenirea diabetului.

CONTINUAREA PE MAMISTIETOT.RO

loading...
<

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *