Search for content, post, videos

Ce spune postura despre sanatatea ta

Felul in care stam pe scaun, cum ne tinem capul si umerii cand mergem, dar si balansul bazinului fac parte din postura noastra de zi cu zi, care ne poate dezvalui amanunte nestiute despre propria sanatate.

 

1. Lasatul pe spate, in scaun

 

Persoanele care, atunci cand stau pe scaun, au o postura aplecata in spate, chiar sleampata, au muschii hamstrings nedezvoltati. Muschii hamstrings este denumirea pentru o grupare de trei muschi care se afla in spatele partii superioare a piciorului – biceps femural, semimembranos si semitendinos. Ori de cate ori genunchii merg de la o linie dreapta la pozitia curbata, activati muschii hamstrings. Cand aceasta grupa de muschi este nedezvoltata, nelucrata, atunci aveti tendinta de a sta aplicati pe spate in scaun, tragandu-va involuntar bazinul in fata, fapt care poate duce la o curbura a coloanei vertebrale. Mai exact la scolioza.

 

2. Coapse latite

 

Sunt femei care, din structura lor, au coapsele mai late. Insa, in majoritatea cazurilor, latirea coapselor este cauzata de lipsa puterii in picioare. In mod normal, greutatea corporala este impartita, ca sustinere, in mai multe zone ale corpului. Insa, atunci cand muschii picioarelor sunt slabiti, netonifiati, atunci trunchiul se sustine mai mult in coapse decat in restul membrelor inferioare. Exercitiile de intindere si de tonifiere a picioarelor sunt esentiale pentru cele care nu vor sa ajunga cu zona bazinului si cu coapsele deformate in timp.

 

3. Burtica la nivelul inferior al abdomenului

 

La unele persoane, “burtica”, tesutul adipos din zona abdomenului, se concentreaza in partea inferioara, adica la nivelul bazinului. Acest lucru face ca postura corpului sa aiba de suferit, pentru ca, involuntar, ai tendinta de a sta usor cocosat pentru a “aduce” spre interior “burtica inferioara”. Astfel, in timp, risti sa-ti creezi o cocoasa notabila in spate. Inainte de a te apuca de abdomene pentru a da jos burtica, este indicat sa faci si exercitii de streching la nivelul trunchiului.

 

4. Burtica umflata

 

Pe de alta parte, unele persoane cu kilograme in plus, femei si barbati deopotriva, au depozite de grasime crescute in zona abdomenului. In zona intregului abdomen. Dincolo de faptul ca acest aspect arata clar o probleme de greutate, poate avea si influente negative asupra sanatatii pe termen lung, grasimea abdominala fiind asociata cu aparitia prematura a colesterolului marit, a tensiunii arteriale crescute, dar si a diabetului zaharat de tip II.

 

5. Fund lasat

 

Fiziologia fesierilor este formata din glutei, mai exact din trei muschi: gluteus maximus, care este cel mai mare muschi fesier asezat in partea inferioara, gluteus medius, care este acoperit in mare parte de gluteus maximus, si gluteus minimus, cel mai mic muschi asezat in partea interioara a posteriorului. Cu cat muschiul gluteus maximus este mai putin lucrat, cu atat posteriorul se lasa dus, fizic, in jos de catre gravitatie. Singurul mod de a lupta impotriva gravitatiei si a imbatranirii este sa-ti lucrezi posterior prin exercitii pentru fesieri. De ce este important un fund tonifiat, dincolo de aspectul fizic placut? In momentul in care fundul se lasa, centrul de greutate al corpului are de suferit, fapt care duce la schimbarea pozitie pelvisului, la scoaterea lui in exterior, iar acest lucru favorizeaza deformarea coloanei vertebrale.

 

6. Un picior iese in exterior

 

Desi tu ai senzatia ca stai perfect drept, uitandu-te in jos observi ca laba unuia dintre picioare este orientata catre exterior. Acest lucru iti spune, practic, ca fie ai coapsele “intepenite” de lipsa de miscare, fie una dintre ele nu este bine pozitionata de restul structurii osoase. Exercitii de streching si de fitness iti pot fi de mare ajutor, dar si o vizita la ortoped, pentru a afla daca problema este sau nu cauzata de o aliniere necorespunzatoare a oaselor.

 

7. Un umar mai ridicat decat celalalt

 

Daca umerii tai nu sunt perfect aliniati, inseamna ca exista un dezechilibru la nivel muscular. Cel mai probabil, o parte este mai bine tonifiata decat cealalta. Multe persoane care “trag de fiare” fara supervizarea unui instructor prezinta aceasta problema, tocmai pentru ca, fara sa-si dea seama, depun mai mult efort pe o parte si mai putin pe cealalta.

loading...
<

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *