20 mai , 2024

Ultimele articole

AcasăSANATATENutrientii din alimente care-ti protejeaza creierul

Nutrientii din alimente care-ti protejeaza creierul

Regimul alimentar este un factor foarte important in buna functionare a creierul pe termen lung, inclusiv la batranete, pe langa mostenirea genetica si exercitiile fizice.

 

Desi nu exista un elixir magic care sa tine departe boli precum Alzheimer sau alte forme de degenerare mintala, regimul alimentar si exercitiile fizice pot contribui la mentinerea sanatatii mintale pe termen lung, scazand riscurile problemelor cognitive la batranete. Iata care sunt principalii nutrienti din alimentatie care protejeaza creierul!

 

Flavonoizii din cacao

Substantele antioxidante denumite flavonoizi, regasiti in cantitati mari in cacao, au efecte benefice asupra creierului. Un studiu efectuat in 2014 arata ca o alimentatie bogata in flavonoizi, asadar cu un consum regulat de ciocolata neagra, poate preveni degenerarea mintala, flavonoizii avand puternice efecte benefice asupra formatiunii hipocampica din creier, responsabila mai cu seama cu buna functionare a memoriei.

 

Acizii grasi omega 3

Acizii grasi omega 3, prezenti in cantitati insemnate in pesti precum somonul si tonul, nu doar ca ajuta la buna functionare a inimii, dar ofera si energie creierului, imbunatatind functiile cognitive chiar si la varste inaintate. O alta sursa buna de acizi omega 3 sunt semintele si nucile, care la randul lor pot contribui la buna functionare a creierului. Nucile si semintele, precum alunele de padure, migdalele, caju, sunt bogati nu doar in omega 3, ci si in vitamina E, in folati, in melatonina si in alti antioxidanti care protejeaza celulele creierului si, in general, ale sistemului vascular.

Citeste si:  STUDIU: Hipertensiunea, un factor de risc la fel de periculos pentru persoanele slabe şi cele obeze

 

Magneziul

Deficienta de magneziu din organism favorizeaza declinul mintal odata cu inaintarea in varsta. Mai mult, studiile stiintifice au aratat ca in majoritatea cazurilor de dementa pacientii prezentau o deficienta semnificativa de magneziu in corp. Asadar, un aport ridicat de magneziu protejeaza creierul. Pe langa suplimentele de magneziu, acesta se gaseste in spanac, in semintele de dovleac, in migdale, in fasolea neagra, in avocado, in ciocolata neagra si in banane.

 

Antocianina

O sursa exceptionala de antocianina sunt coacazele, aceasta subtanta fiind un antioxidant puternic cu efecte antiinflamatorii asupra organismului. Studiile de specialitate au aratat ca antocianina are capacitatea de a mentine legaturile dintre neuroni, fapt care contribuie la o buna functionare a intregului creier. Mai mult, antocianina are si efecte benefice in reglarea nivelului glicemiei din sange, dar si efecte antidepresive.

 

Nutrientii din crucifere

Potrivit datelor Institutului National Anti-imbatranire din SUA, alimentele verzi de tipul cruciferelor, printre care se numara broccoli, varza si spanacul, prezinta efecte benefice asupra functiilor cognitive. De altfel, orice dieta bogata in alimente verzi, de la legume, verdeturi si fructe, mai cu seama cea mediteraneana – care include si peste, si ulei de masline, protejeaza creierul de la declinul mintal survenit odata cu inaintarea in varsta.

Urmărește-ne si pe Google News

Citeste si:

Citește și: