Search for content, post, videos

Dieta pentru reducerea colesterolului. Fii sanatos si slabeste cu cap

Dr. David J.A. Jenkins este de parere ca dieta pe care o propune in vederea reducerii colesterolului, desi nu este conceputa pentru pierderea in greutate, te poate ajuta totusi sa pierzi cateva kilograme, fiind totodata o investitie solida pentru starea ta generala de sanatate. Afla, asadar, care sunt principiile pe care se bazeaza aceasta dieta si incearca sa-ti impui un stil de viata sanatos inainte ca organismul sa te avertizeze ca sanatatea ta risca sa se deterioreze.

 

             

Si cum nivelul ridicat al colesterolului creste riscul pentru contactarea unor afectiuni cu impact major asupra sanatatii, merita sa iei din timp masurile ce se impun pentru a evita aparitia hipertensiunii arteriale, diabetului zaharat, obezitatii. Chiar daca valorile crescute ale colesterolului pot fi tratate cu ajutorul unei medicatii adecvate, poti face chiar tu unele schimbari in propriul stil de viata, incepand, de ce nu, cu aceste recomandari pe care sper ca nu le vei ignora.

         

Creatorul acestei diete incurajeaza pe cei interesati in cautarea unei modalitati de a face o schimbare benefica in stilul de viata, sa perceapa propunerile sale ca pe o investitie in scaderea colesterolului si, nu ca pe un plan de dieta, greu de respectat.


           

Unele studii indica faptul ca prezenta dieta este la fel de eficienta precum o doza de statina, al carui rol este de a reduce colesterolul ‚rau” din sange, mai ales in cazul persoanelor care nu reusesc sa faca acest lucru prin dieta. Si totusi administrarea acestui medicament poate produce dereglari ale musculaturii striate, care pot fi evaluate printr-un control periodic al unei enzime din sange numita creatin fosfochinaza. Daca valoarile acestei enzime sunt normale, nu exista riscuri pentru sanatate.

           

Totodata dieta are rolul de a scadea nivelul zaharului din sange, lucru deosebit de benefic pentru organism. Principalul obiectiv al dietei se refera la evitarea grasimilor saturate, motiv pentru care poate fi considerata drept un plan de pierdere in greutate pentru acele persoane care consuma alimente procesate si alimente bogate in grasmi saturate, principalele vinovate pentru cresterea in greutate. Nu-ti ramane decat sa-ti consulti medicul nutritionist si poti beneficia de aceasta dieta si in cazul in care iti doresti sa pierzi cateva kilograme.
 
               

Dieta combina patru principale linii directoare, care s-au dovedit a fi eficiente in stabilizarea nivelului de colesterol. In primul rand carnea este inlocuita cu alimente pe baza de soia. In al doilea rand dieta incurajeaza consumul de alimente bogate in fibre, fiind necesare apoximativ 20 de grame de fibre pe zi. Faina de ovaz, taratele de ovaz si de orz, vinetele si fasolea sunt cateva alegeri inspirate pentru care poti opta in aceata dieta. Suplimentele Fiber, aceasta formula total naturala, face usoara obtinerea de fibre de care ai nevoie in fiecare zi, prin combinarea pudrei de psilium cu tarate de ovaz si cu pudra de pectina din mere, toate acestea in capsule gelatinoase usor de folosit.

             

In al treilea rand, planul de dieta include nuci, aproximativ 30 de grame pe zi. Totodata pentru o dieta saraca in calorii, aproximativ 30 de migdale pe zi sunt benefice sistemului cardiovascular, datorita fibrelor, grasimilor mononesaturate si vitaminei E.

       

 Dieta sustine consumul de steroli vegetali, cunoscuti sub numele de „fitosteroli” care se gasesc in mod natural in uleiul de porumb, uleiul de soia si in cantitati mai mici in sucurile de fructe.

       

Desi acest plan de dieta poate parea oarecum limitat in ceea ce priveste alegerea alimentelor permise, in special pentru iubitorii de carne, rezultatele au demonstrat contrariul. Deoarece este bogata in proteine si fibre nu vei fi cuprins de acea permanenta senzatie de foame care te poate determina sa renunti si sa adopti in continuare un stil de viata care-ti poate crea serioase probleme de sanatate pe viitor.

       

Un alt avantaj demn de mentionat este faptul ca spre deosebire de alte diete care sunt concepute pentru a ajuta la scaderea colesterolului, aceasta dieta nu reduce nivelul colesterolului HDL, cunoscut sub numele de colesterol „bun”.

       

Totodata, un alt element prioritar din cadrul dietei il reprezinta efectuarea exercitiilor fizice regulate. Astfel, 60 de minute de exercitii fizice moderate, efectuate zi de zi, sunt recomandate pentru mentinerea sanatatii.

 

Daca te confrunti cu un nivel ridicat al colesterolului discuta aceasta optiune cu medicul tau pentru a reduce riscul aparitiei infarctului miocardic, accidentului vascular sau pancreatitei acute.
 

loading...
<

1 comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *