4 martie , 2024

Ultimele articole

AcasăSANATATECum te ingrasa smartphone-ul tau

Cum te ingrasa smartphone-ul tau

Numarul tinerilor cu telefoane mobile “inteligente” care sunt supraponderale sau obeze este mai mare decat cel al oamenilor cu celulare clasice, folosirea smartphone-urile fiind asociata cu un stil de viata mai sedentar ce favorizeaza ingrasarea.

 

Folosirea smartphone-urilor duce la scaderea semnificativa a activitatii fizice, fiind strans legata cu o viata sedentara care duce la ingrasare. Asta este concluzia a tot mai multe studii care au demonstrat ca smartphone-ul este echivalentul televizorului in societatea noastra tot mai digitalizata. Asa cum in urma cu cateva decenii oamenii au luat proportii pentru ca au inlocuit plimbarile seara cu privitul la televizor, asa se ingrasa si cei care folosesc telefoanele mobile “inteligente”.

 

Fenomenul este mult mai accentuat in randul tinerilor care petrec, in medie, cinci ore pe zi folosindu-si smartphone-urile pentru a viziona filmuletze, a cauta pe internet diverse informatii si a trimite sute de mesaje.

 

Smartphone-urile inlocuiesc astazi calculatoarele si laptopurile, putand oferi o multime de informatii oamenilor care le detin fara a-i conditiona sa stea la un birou vesnic conectat la internet. Practic, toate informatiile de care avem nevoie se afla in propriul buzunar in care se afla telefonul mobil. Desi acest lucru ne usureaza activitatea de zi cu zi, ne face sa fim mai lenesi, mai delasatori si mult mai comozi, smartphone-ul avand o capacitate uluitoare de a ne schimba stilul de viata si in bine, dar si in rau.

 

Citeste si:  Antrenamentul care distruge grasimea de pe burta si aripioarele

In numeroase cazuri, smartphone-ul inlocuieste chiar si televizorul, foarte multi tineri optand sa vada un film in pat, cu smartphone-ul pozitionat pe piept, in loc sa se mai uite la calculator sau la televizor. La fel ca in cazul altor dispozitive de vizionare de productii cinematografice, si smartphone-ul ne tulbura somnul creand o stare de agitatie si mentinand creierul in stare de alerta chiar si dupa ce adormim. Mai mult, sunt oameni care trimit si mesaje noapte, in acele minute in care sunt treziti de diverse alerte, si nu-si amintesc a doua zi. Un alt factor care scade calitatea somnului.

 

In locul execitiilor fizice saptamanale, al plimbarii de seara, al iesirilor in oras si al altor activitati sociale care ne implica pe fiecare in parte activ, smartphone-ul ne determina sa ne asezam comod in canapea, in fotoliu sau in pat si sa “butonam” touchscreen-ul pana adormim. Astfel ca, per total, facem mai putina miscare decat daca am avea un telefon mobil clasic.

 

Faptul ca depunem mai putin efort zilnic si faptul ca avem un somn mai slab calitativ ne expun la riscul ingrasarii. Tot mai multe studii au aratat, de altfel, ca cei care au smartphone-ul si sunt grasi sunt mai numerosi decat cei care au celulare. Practic, persoanele mai putin in forma, cu probleme de greutate, sunt mai des intalnite in randul utilizatorilor de smartphone.

 

Citeste si:  Obezitatea, o boala? De ce aceasta eticheta face mai mult rau decat bine

Din acest motiv ar trebui sa limitam folosirea smartphone-urilor in timpul liber, seara spre exemplu, si sa ne delectam cu activitati cu adevarat recreative, precum cititul sau plimbarea prin parc, desi cel mai indicat ar fi sa facem miscarea fie la sala, fie in aer liber sau chiar in casa.

 

 

Urmărește-ne si pe Google News

Citeste si:

Citește și: