4 martie , 2024

Ultimele articole

AcasăMAMICICum gatim legumele fara sa-si piarda valoarea nutritiva?

Cum gatim legumele fara sa-si piarda valoarea nutritiva?

Cei mai multi parinti sunt preocupati sa gateasca legumele pentru copiii lor fara sa piarda din substantele nutritive, sau, cel putin, pierderile sa fie cat mai mici. Iti oferim in continuare un ghid pentru a „stoarce” tot ce e mai bun din legume.

Cand curatam legumele cele mai multe dintre acestea se inchid la culoare, semn ca isi pierd valoarea nutritiva. Acest proces este cauzat de contactul cu aerul si de enzimele care sunt eliberate din celulele deteriorate. Iata ce poti face pentru a reduce pierderile:

– Curata si taie rapid legumele si fructele
– Congeleaza felurile de mancare 
– Limiteaza expunerea la aer (de exemplu, adaugand rapid sosuri peste legume)
– Daca nu intentionezi sa le consumi imediat, toarna peste fructe sau legume suc de lamaie, acest lucru va limita oxidarea

Toate aceste tratamente, care reduc activitatea enzimatica si oxidarea, reduc de asemenea efectele nedorite si reactiile adverse. Trebuie sa amintim ca legumele ar trebui sa fie spalate la jet continuu de apa, nu prin inmuiere, care cauzeaza pierderi grave de vitamine in apa.
Pentru curatarea si tocarea legumelor nu utilizati instrumente ruginite, deoarece contactul cu acestea accelereaza actiunea de degradare a vitaminelor. In plus, curatati coaja legumelor cat mai subtire posibil.
Cum gatim legumele
Cel mai simplu mod de a gati legume este sa le arunci in apa clocotita si sa le acoperi cu un capac. Daca este nevoie, in cazul anumitor legume, le puteti decoji dupa ce au fiert (de exemplu rosiile).
Daca legumele fierte nu sunt consumate imediat dupa preparare, este mai bine sa le pastrati in figider. Cu cat mai repede sunt racite, cu atat mai mult timp se vor mentine elementele nutritive.

CONTINUAREA PE BEBELU.RO

 

Citeste si:  Cum stim daca copilul are sensibilitate la zahar?
Urmărește-ne si pe Google News

Citeste si:

Citește și: