4 martie , 2024

Ultimele articole

AcasăSANATATECe se întâmplă în corpul tău când cosnumi vinete

Ce se întâmplă în corpul tău când cosnumi vinete

Vinetele sunt cunoscute în toate părțile lumii și sunt foarte populare. India este declarată a fi țara de origine a acestui fruct „ciudat” (este fruct pentru că are semințe).

Există mai multe soiuri de vinete. Un tip este mic, alb și seamănă foarte mult cu un ou, altul este lung și subțire ca o fasole, în timp ce alt soi este galben-portocaliu cu dungi verzi. Vinetele atârnă pe plante înalte, care pot ajunge la câțiva metri înălțime.

La noi în țară există vânata de culoare închisă de la care îi vine și numele.

Atunci când alegeți o vânata, ar trebui să vă uitați să fie fermă și nu prea mare. Vinetele mici sunt mai puțin susceptibile de a fi amare (un pic de sare poate ajuta la acest lucru) și au mai puține semințe, deși acestea sunt comestibile.

Vinetele de obicei sunt servite coapte, decât crude sau fierte. Grătarul este un mod mai sănătos de a pregăti această legumă și de a-și păstra și bunătatea naturală.

Vinetele sunt o sursă de multe substanțe nutritive. Ele conțin fibre și o gamă mare de vitamine și minerale, cum ar fi: acid folic, potasiu și mangan, precum și vitaminele C, K și B6, fosfor, cupru, tiamină, niacină, magneziu și acid pantotenic. Studiile indică faptul că vinetele au o serie de avantaje în sănătate prin toate aceste ingrediente, precum și utilizări tradiționale.

Citeste si:  Vinete umplute

Uneori, frunzele și rădăcinile sunt stoarse sau fierte pentru a face un tonic pentru gât și probleme de stomac, astm, boli de piele, reumatism, inflamații, hemoragii intestinale, dureri de picioare, tuse, anorexie, durere de dinți sau ca un stimulent general.

Oamenii de știință au constatat că în soiurile de vinete se găsește o cantitate mare de fenoli antioxidanți. Fenolii sunt cunoscuți în prevenirea și dezvoltarea cancerului și a bolilor de inimă.

Un alt studiu a constatat că în vinete există fitonutrienți antociani, precum nasunina, care este un antioxidant puternic ce alungă radicalii liberi și protejează lipidele în membranele celulelor creierului.

Mulți nutriționiști avertizează că prea multe porții de vinete ar putea cauza însă probleme pentru fiere. Așadar, se recomandă a se consuma cu moderatie, în special de persoanele care au antecedente în ceea ce privește diverse afecțiuni legate de fiere.

Urmărește-ne si pe Google News

Citeste si:

Citește și: