Toată lumea știe că website-urile sunt indispensabile pentru succesul oricărei afaceri digitale, mai ales în această lume din ce în ce mai ghidată de tehnologie. În plus, un website este și cel mai eficient mod de a-ți comunica opiniile și de a te face auzit atunci când vine vorba de împărtășirea ideilor tale cu ceilalți oameni sau chiar și atunci când propui soluții de petrecere a timpului liber.
Cuprins
Ce poți realiza dacă alegi gazda potrivită pentru website-ul afacerii tale? Ei bine multe!
Dacă vrei să-ți creezi un magazin online, sau pur și simplu dacă te-ai gândit să începi un blog, cu siguranță te-ai confruntat deja de nenumărate ori cu dilema: cum să alegi cel mai bun serviciu de web hosting?
Cu atât de multe opțiuni, găsirea serviciului de web hosting potrivit nu este deloc o misiune simplă. În acest sens, este necesar să evaluezi mai diferențele dintre mai multe servicii și vezi care dintre ele oferă ceea ce cauți, ținând cont de obiectivul website-ului tău.
Cum să alegi o gazdă web potrivită pentru afacerea ta?
1. Uptime
Nu este nimic mai frustrant când stai pe internet, decât să faci click pe un link și website-ul pe care vrei să-l accesezi să nu se deschidă.
Această problemă nu zgândăre doar pe utilizatorii motoarelor de căutare, ci și pe Google însuși, care începe să desconsidere website-ul respectiv și să-i scadă vizibilitatea pe paginile de afișare a rezultatelor organice. Așadar, ca webiste-ul tău să nu piardă brusc din vizibilitate și implicit din trafic, asigură-te că serviciul de găzduire pe care îl alegi este unul de cea mai bună calitate.
Uptime-ul, numit și timp de funcționare, se măsoară folosind un număr. Cu cât acest număr este mai aproape de 100%, cu atât disponibilitatea serviciilor este mai bună. De aceea, atunci când alegi un furnizor de servicii de găzduire web, trebuie să fii atent ca acest timp de funcționare să fie de peste 99% pentru ca website-ul tău să fie aproape mereu activ.
2. Spațiu disponibil
În funcție de scopul website-ului pe care vrei să-l creezi, vei avea nevoie de mult sau puțin spațiu de stocare pentru fișierele sale. Cu privire la acest spațiu de stocare, întotdeauna este recomandat să apelezi la un serviciu care îți oferă flexibilitate și de la care chiar dacă ceri un spațiu mai mic, îți oferă posibilitatea să soliciți mai multe resurse pe parcurs.
Pe de altă parte, dacă ai nevoie din start de mult spațiu, asigură-te că serviciul la care apelezi îți poate satisface această nevoie.
Să știi că există și servicii care oferă clienților lor spațiu nelimitat pe disc, așa că indiferent de care sunt nevoile tale, să știi că există soluții!
3. Trafic lunar
Poate că nu știți acest lucru, dar unele servicii de găzduire au o limită lunară de trafic. În practică, aceasta înseamnă că, după un anumit număr de vizitatori, firma de hosting va percepe o taxă suplimentară pentru „vizitatorii suplimentari” sau va opri afișarea website-ului tău pe internet.
Prin urmare, fii mereu atent la toate informațiile pe care ți le oferă companiile de găzduire și asigură-te că ele îți îndeplinesc nevoile pentru care le soliciți serviciile.
4. Viteza de încărcare
Dacă știi deja câte puțin despre SEO, ești conștient de faptul că motorul de căutare Google acordă întotdeauna prioritate website-urilor care se încarcă mai repede. De aceea, asigură-te că serviciul cu care vrei să colaborezi îți oferă o viteză bună de încărcare și chiar caută alte website-uri găzduite de acesta și verifică cât de repede se încarcă.
Dacă viteza de încărcare pe care o oferă un serviciu este prea mică, atunci ar trebui să începi deja să cauți mai departe.
5. Nevoi specifice
Există unele firme de găzduire online ca de exemplu Simplenet.ro care oferă o gamă largă de servicii specifice, adaptate pentru website-urile cu nevoi speciale. De exemplu, la Simplenet poți solicita servicii de găzduire WordPress care te ajută să-ți construiești mai eficient un website dezvoltat pe această platformă.
De aceea, în funcție de modul în care vrei să-ți construiești website-ul și ce obiective vrei să atingi cu el, s-ar putea să fie mai avantajos pentru tine să apelezi la un serviciu personalizat.