Sanatate

Ce se intampla in corpul tau cand bei sucuri

suc1

Toata lumea stie ca sucurile carbogazoase sau plate, cumparate din comert, sunt nesanatoase. Dar acestea prezinta riscuri mai mari decat multi dintre noi constientizam.

 

Dincolo de cresterea riscului de ingrasare, de tulburare a secretiei de insulina pe fondul oscilatiilor glicemice cauzate de consumul de sucuri, acest obicei prost are si un impact negativ asupra sanatatii oaselor. Pe termen lung, persoanele care obisnuiesc sa bea sucuri zilnic sau chiar o data la doua zile isi cresc riscule de fracturare la nivelul oaselor, se arata intr-un studiu recent publicat in revista de specialitate “American Journal of Clinical Nutrition”.

 

Este periculos mai ales pentru femeile intrate deja in menopauza, care oricum sunt predispuse la osteoporoza (pierderea de masa osoasa). Oamenii de stiinta au descoperit ca femeile care beau 350 de mililitri de suc (sau mai mult) in fiecare zi prezinta riscuri sporite de a suferi fracturi decat cele care nu obisnuiesc sa bea sucuri.

 

Mai mult, conteaza si gustul sucului in inducerea acestui risc. Bauturile de tip cola si cele cu gust de lamaie sunt cele mai periculoase, favorizand cel mai mult fragilizarea masei osoase, crescand riscul de fracturi, mai ales la nivelul soldurilor.

 

La aceasta concluzie au ajuns cercetatorii dupa 30 de ani de studiu pe mii de femei a caror evolutie osoasa si ale caror obiceiuri de consum au fost atent urmarite pe parcursul aceste lungi perioade.

 

Declaratia ANBR ca urmare a articolului

 

Despre osteoporoză

Consumul băuturilor carbogazoase care conțin cofeină sau/și acid fosforic nu afectează oasele şi nu provoacă osteoporoză. Factorii de risc pentru osteoporoză enumeraţi de Fundaţia Internaţională pentru Osteoporoză sunt: vârsta, apartenența la sexul feminin, antecedentele familiale, menopauza, nutriţia nepotrivită, aportul insuficient de calciu şi vitamina D, activitatea fizică insuficientă, indicele de masa corporala scazut (dacă sunteţi prea slab), fumatul şi excesul de alcool. Mai mult decât atât, revizuirea datelor științifice despre fosfor din 1997 ale IOM/NAS arată că acesta nu influențează negativ absorbția calciului.

Autoritatile în domeniu recomandă o bună nutriție, aport de calciu adecvat și vitamina D, şi activitate fizică, care sǎ includǎ exerciții regulate pentru clădirea și menținerea solidității osoase. Alte substanţe precum vitamina K, A, magneziu, zinc, proteine sunt esenţiale ȋn menţinerea sǎnǎtǎţii oaselor.

În 2006, Fundaţia Internaţională pentru Osteoporoză a publicat o analiză asupra nutriţiei şi sănătăţii oaselor, în care a declarat: “S-a pus problema efectelor adverse pe care consumul de băuturi carbogazoase, în special băuturi de tip cola, îl poate avea asupra sănătății oaselor. Deşi câteva studii observaţionale au arătat o asociere între consumul de băuturi puternic carbonatate şi, fie scăderea densităţii minerale osoase, fie creşterea ratei fracturilor la adolescenţi, nu există probe concludente conform cărora aceste băuturi ar afecta sănătatea osoasă”.