Diete

Ce gustare te ajuta sa slabesti

gustare iaurt dieta1

Intre mese, este recomandat sa avem gustari. Insa ce sa consumi astfel incat sa nu-ti pericliteze silueta si chiar sa te ajute sa slabesti?

 

Raspunsul: alimente bogate in proteine si scazute in grasimi, de tipul iaurtului grecesc. Astfel de gustari induc senzatia de satietate, te feresc de poftele culinare si te ajuta chiar sa consumi mai putin la urmatoarea masa, diminuand, implicit, aportul caloric. Rezultatul: slabesti mai usor!

 

Din pacate, o treime din alimentatia zilnica a unei persoane consta in produse alimentare bogate caloric, dar nule din punct de vedere nutritiv. Practic, o treime din ce mananca un om este bogat in sare, in zahar, in calori si… cam atat.

 

Mancatul, dar si ciugulitul de produse nesanatoase de tip junk food sunt principalele cauze ale epidemiei de obezitate din lume, dar si din Romania. Insa inlocuirea gustarilor si, de regula, a produsele clasice de ciugulit (chipsuri, biscuiti, covrigei, pateuri, etc) cu produse bogate in proteine ne poate ajuta sa tine kilogramele in plus departe si chiar sa slabim.

 
Spre exemplu, daca o gustare pe zi consta intr-un iaurt mic grecesc oferi organismului doar 160 de calorii, dar si 14 grame de proteine. O astfel de gustare mentine senzatia de satietate mai mult timp decat daca am fi consumat un pateu sau un corn.

 

Totodata, faptul ca iaurtul grecesc este redus in grasimi si in carbohidrati ne ajuta sa tinem poftele departe. Motivul? Nu ne da peste cap balanta glicemica, nivelul zaharului in sange pastrandu-se in limite normale, fara oscilatii majore, fapt care ajuta pancreasul sa functioneze normal. In schimb, produsele nesanatoase ne dau peste cap activitatea pancreasului din cauza ca induc oscilatii majore de glicemie, cresteri si scaderi bruste, iar cele din urma sunt responsabile de acea „foame” crunta care ne rapune, in fata careia foarte putin oameni rezista fara sa manance ceva.

 
Pe de alta parte, senzatia de satietate si nivelul glicemic in limite normale ajuta si la scaderea aportului caloric la urmatoarea cina. Este dovedit stiintific ca persoanele care mananca iaurt grecesc la gustare consuma cu 100 de calorii mai putin la urmatoarea masa decat cele care prefera alte gustari.