Diete

Ce e mai bun pentru slabit: un regim sarac in carbohidrati sau unul cu putine grasimi?

dieta3zile1

Aproape zilnic dam peste o mie si una de sfaturi de slabit, majoritatea mizand pe reducerea cantitatii de carbohidrati sau pe scaderea cantitatii de grasimi din alimentatia zilnica. Totusi, care dintre cele doua varianta are rezultate mai buna la slabit?

 

Desi asociem grasimile cu ingrasarea, reducerea sau eliminarea acestora din alimentatia de zi cu zi este o metoda mai putin eficienta in slabit decat reducerea carbohidratilor din regimul alimentar zilnic. La aceasta concluzie a ajuns o echipa de cercetatori care au cooptat intr-un studiu 148 de femei si barbati obezi (care nu dezvoltasera pana in acel moment diabet zaharat sau boli de inima), rezultatele cercetarii fiind publicate in revista de specialitate “Annals of Internal Medicine”.

 

Dupa un an de regim alimentar, toate persoanele obeze slabisera, insa cele care au urmat un regim alimentar mai sarac in carbohidrati au slabit, in medie, cu patru kilograme mai mult decat cele care au avut o alimentatie mai saraca in grasimi. Mai mult, cei care au redus cantitatea de carbohidrati din regim au prezentat o masa totala de grasime mai scazuta decat cei care au redus grasimile din alimentatie, dar si mai putini factori de risc cardiovascular.

 

Dar ce inseamna, pana una alta, consum redus de carbohidrati? In primul, inseamna ca ei trebuie sa fie parte a alimentatiei, eliminarea lor fiind total contraindicata intr-un regim echilibrat de slabit.

 

Consum redus de carbohidrati, cu scopul de a da jos cateva kilograme, inseamna 40 de grame pe zi. Acestea trebuie sa provina din produse din faina integrala. Nu stii cate grame de carbohidrati (glucide)? Verifica online un tabel nutritional care-ti arata cati carbohidrati, cate glucide si cate lipide contine fiecare produs alimentar. Spre exemplu, un pahat de lapte contine, in medie, 8 grame de carbohidrati si 6,3 grame de proteine.