Diete

Alimente de care NU se ating nutritionisti si de ce nu o fac

creier mancare alimentatie1

Cine stie cel mai bine ce este sanatos si ce este absolut nociv daca nu nutritionistii?!

Carne procesata si branzeturile conservate

Produsele animale procesate, carnea si branzeturile mai ales, sunt pline de agenti de ingrosare, conservanti si aditivi periculosi, iar – in unele cazuri – contin prea putina materie prima (carne si lapte), atrage atentia medicul dietician Jaclyn London de la Spitalul Mount Sinai din New York, care recomanda (in limita posibilitatilor) produsele din carne si lapte de a carei provenienta (de la tara) suntem absolut siguri.

Cerealele procesate

A consuma cereale integrale in cantitati mici zilnic este un plus nutritiv pentru organism, dar trebuie sa stim cum sa le alegem. Cele mai mediatizate cereale recomandate la micul dejun, spre exemplu, sunt, de fapt, o bomba de carbohidrati si de zaharuri, spune nutritionistul Brooke Alpert, fondator al “B Nutritious”. In loc sa optati pentru asa ceva, mai bine mancati fulgi de ovaz, secara, grau, orz nealterati in niciun fel. Puteti adauga seminte de in, de psyllium, de dovleac, de chia, putine fructe uscate, toate gasite in starea lor naturala la magazine naturiste, dar si in unele supermarketuri. Sunt foarte nutritive! Mai mult, va puteti crea propriul vostru preparat “musli” in functie de gust. Atentie insa! Nu depasiti mai mult de 50 de grame pe zi, iar inainte si dupa consum asigurati-va ca beti cel putin 2 litri de apa pe zi. Cerealele sunt foarte nutritive, bogate in fibre, dar daca nu sunt acompaniate de apa, pot duce la constipatie.

Lactatele cu continut scazut de grasimi

Lactatele cu continut normal de grasimi sunt mult mai sanatoase decat cele care au fost lipsite de grasimi, calitatile nutritive ale acestora din urma fiind deseori alterate. Daca mananci un iaurt cu 3% grasime nu vei pati absolut nimic rau, silueta ta va ramane la fel! Insa, daca preferi un iaurt cu 0% grasime, cel mai probabil vei oferi organismul un produs lactat sarac in nutrienti si cu fel de fel de substante adaugate artificial pentru pastrarea gustului si a consistentei, mai spune nutritionistul Brooke Alpert, fondator al “B Nutritious”.
Produsele modificate genetic

Aceste produse alimentare sunt puternic controversate, efectele consumului lor fiind inca neclare. Mai bine sa te pui la adapost decat sa tratezi mai tarziu, este de parere nutritionistul Katie Cavuto, care opteaza intotdeauna pentru produse crescute in mod natural.

Salam pe pizza

Pizza ca preparat nu este neaparat nesanatoasa, depinde insa ce punem pe ea. Salamurile si, de regula, mezelurile procesate sunt o alegere cat se poate de proasta pentru prepararea pizzei. Mai bine optezi pentru pizza cu o gramada de legume decat sa alegi una cu salam, spune nutritionistul Keri Gans, autor al volumului “Small Change Diet”.

Sucurile dietetice

Vi se pare ca sucurile dietetice sunt mai putin dulci decat cele clasice?! Ei bine, probabil nu si pe buna dreptate. Contin indulcitor si mai periculosi decat clasicul zahar. Eliminarea sucurilor industriale din alimentatie este cea mai buna alegere pentru sanatate! Dar, daca ocazional, mai scapati la vreo ocazie, macar beti cateva guri din varianta clasica a sucului, nu din cea “light”, spune nutritionistul Keri Glassman.

Bacon

Acest produs din carne procesata abunda in grasimi saturate si in sodiu, fiind recomandata eliminarea lui din alimentatie, adauga nutritionistul Keri Gans.