Search for content, post, videos

Dieta anului 2014: ce presupune regimul alimentar DASH

Dieta DASH a fost votata regimul alimentar al anului 2014, fiind considerata cea mai benefica pentru sanatate, dar si eficienta in obtinerea greutatii corporale ideale.

 

Din 38 de diete, US News & World Report a realizat un top ale celor mai bune diete pentru anul 2014. Acest top a inclus populara dieta paleolitica, dar si programul de slabit Weight Watchers, atat de renumit in Statele Unite ale Americii. Dar in fruntea topului s-a clasat dieta DASH (Dietary Approaches to Stop Hypertension), care presupune un regimul alimentar ce regleaza tensiunea arteriala prin scaderea cantitatilor de sare si de grasimi ingerate zilnic, dar si prin reducerea colesterolului.

 

Desi scopul principal al dietei DASH, folosita adesea in spitale la pacientii cu probleme cardio-vasculare, este reglarea tensiunii arteriale (in majoritatea cazurilor, scaderea acesteia), dieta anului 2014 s-a dovedit eficienta si procesul de slabit, aducand numeroase beneficii asupra starii de sanatate generala.

 

Dar de ce este atat de importanta scaderea tensiunii arteriale? In primul rand, o tensiune arteriala crescuta iti forteaza inima, ii ingreuneaza “munca”, deteriorand vasele de sange si organe precum rinichii, creierul, ochii si, bineinteles, insasi inima. Toate acestea sunt factor-cheie in dezvoltarea bolilor cardio-vasculare, mai cu seama a infarctului miocardic si al atacului vascular-cerebral (in peste 50% din cazuri fiind mortal). Pentru a preveni toate acestea, specialistii in medicina de pe Glob au dezvoltat dieta DASH.

 

Regimul alimentar DASH se bazeaza pe fructe, pe legume, pe produse lactate si branzeturi cu continut scazut de grasime, pe cereale integrale, pe peste, pui, curcan si alte pasari, pe seminte si pe fasole. Aportul de sare este redus, condimentarea preparatelor culinare fiind facuta cu alte condimente (piper, boia, cimbru, coriandru, etc).

 

Tabelul nutritional al dietei DASH arata astfel, in cazul unui regim alimentar ce presupune 2.000 de calorii.

 

– Totalul grasimilor din alimentatie furnizeaza 27% din aportul caloric zilnic
– Grasimile saturale (cele “rele”) reprezinta doar 6% din aportul caloric zilnic
– Proteine reprezinta 18% din aportul caloric pe zi
– Carbohidratii furnizeaza 55% din aportul caloric zilnic

 

Ce presune regimul alimentar pe o zi in dieta DASH

 

MICUL DEJUN: 220 de grame de fructe (bucati de mar, pepene, banana, fructe de padure, etc) amestecate cu 230 de militri de iaurt natur cu continut scazut de grasimi si 70 de grame de alune de padure (coapte, nu prajite in ulei).

 

sau: o briosa facuta din cereale integrale, o lingurita de margarina si o cana de 250 de mililitri de lapte slab

 

PRANZ: pui cu curry in lipie (foile de lipie sa fie din cereale integrale)

 

CINA: 200 de grame de paste din faina integrala cu 200 de militri de sos marinara, fara sare adaugata.

 

2 GUSTARI PE ZI: 22 de covrigei fara sare/ 2 linguri de seminte de floarea soarelui nesarate/ 30 de grame de masline (desarate in apa)/ 50 de grame de alune de padure, migdale, fistic, fructe goji

loading...
<

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *