Search for content, post, videos

Cum poti manca cartofi prajiti fara a te ingrasa

Stim ca nu sunt sanatosi si totusi, adesea, nu ne putem abtine sa nu-i mancam. Este vorba de mancarea vesnic interzisa: cartofii prajiti. Insa cele mai recente studii arata ca nu sunt chiar atat de daunatori pe cat ne-a facut societatea contemporana sa credem.

Iata la ce trebuie sa fim atente daca voim sa mancam cartofi prajiti mai sanatosi!

Cercetatorii de la Universitatea Harvard au descoperit ca persoanele care au mancat mai multe produse care contin cartofi (chips-uri, in special) au asimilat 450 de grame intr-un an, in timp ce bauturile dulci contribuie la cresterea in greutate cu ceva mai putin. Cu douazeci de ani in urma, o portie de cartofi prajiti avea aproximativ 210 calorii. In prezent, o portie de 200 de grame de cartofi are 650 de calorii. De fapt, cartofii prajiti si alte mancaruri care contin cartofi par sa contribuie direct la cresterea in greutate, potrivit unui studiu realizat la Harvard.

Lasand la o parte caloriile, cartofii prajiti sunt, de asemenea, bogati in sodiu si grasimi, din cauza uleiului folosit la prajire, Huffington Post prezinta cateva modalitati prin care consumul de cartofi prajiti este mai putin daunator.

Incercati o alternativa sanatoasa a cartofilor obisnuiti

Cartofii au dobandit o reputatie negativa, dar, de fapt, ei se afla in topul celor mai sanatoase alimente, datorita amestecului complex de carbohidrati, vitamine si fibre. In acest sens, nutritionistii recomanda cartofii dulci, fiind nu doar gustosi, ci si extrem de sanatosi. Forma alungita la unul dintre capete este ceea ce-i diferentiaza de cartofii obisnuiti. Ei sunt bogati in betacaroten, antioxidanti, vitamina C, dar si alte substante benefice pentru sanatate.

Micsoreaza cantitatea

Este binecunsocut principiul Totul cu Moderatie, dar este usor sa depasesti limitele moderatiei.
Exista o mare diferenţa intre a consuma o mica portie de cartofi prajiti şi de a comanda cea mai mare portie din meniu. De exemplu, in restaurantele McDonald’s, un meniu mediu contine un numar de 380 de calorii si 19 grame de grasime, in timp ce un meniu pentru copii contine 100 de calorii si cinci grame de grasime.

Imparte cu ceilalti

Cand vine vorba de alimente prajite, cu cat mananci mai putin, cu atat mai bine, este sfatul nutritionistului Gayl Canfield. Pentru a manca mai putin este indicat sa imparti portia cu cei din jur.

Atentie la uleiuri

Pe langa faptul ca uleiul de arahide este cel mai bun in prepararea fripturilor, el este recomandat si pentru scaderea colesterolului din sange. Folosit la prajirea cartofilor, va rezulta o portie mai sanatoasa, datorita punctului foarte inalt de ardere si al gustului neutru.
Savurati mancarea
Cu cat mananci mai incet, cu atat te saturi mai repede, pentru ca astfel creierul are timp sa inregistreze cand organismul nu mai are nevoie de hrana.

Coaceti sau fierbeti mancarea

Cartofii copti sau fierti sunt mult mai benefici pentru sanatate decat cei prajiti.Cartofii taiati in felii groase si presarati cu ierburi aromate nu ingrasa si reprezinta o sursa exceptionala de vitamine si carbohidrati sanatosi, care protejeaza impotriva bolilor cardiovasculare.

loading...
<

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *