Sanatate

Cum sa te pazesti de gripa si raceala. Cele mai bune metode, in afara de medicamente

racealagripafemeie

Un vaccin antigripal poate sa nu iti fie suficient pe perioada unei ierni lungi si racoroase. Mai mult, acesta nu te va pazi nici de raceala comuna, o boala de care nimeni nu scapa pe perioada sezonului rece. Ce poti sa faci insa este sa iti schimbi dieta si obiceiurile pentru a te asigura ca beneficiezi de un sistem imunitar care sa poata lupta eficient cu virusii si bacteriile.

   1. Mananca antioxidanti
   O dieta bogata in fructe si legume, cereale integrale, nuci si seminte, este excelenta pentru intarirea sistemului imunitar. Aceste alimente iti vor aduce intreaga gama de antioxidanti de care ai nevoie, vitaminele A, B6, C, si E dar si minerale importante precum cuprul, fier sau zinc.

   2. Ia multivitamine
   Chiar si cu un meniu bogat in antioxidanti, de multe ori poate fi greu sa iei intreaga gama de vitamine de care ai nevoie, mai ales in sezonul rece. Pentru a suplini lipsa lor din meniu si pentru a da un impuls sistemului imunitar, poti incerca suplimentele alimentare.

   3. Ierburi benefice pentru sistemul imunitar
   Astragalus. Aceasta planta chinezeasca stimuleaza sistemul imunitar si productia de interferon, agentul antiviral al organismului.

   Boabe de soc. Pe langa faptul ca sunt delicioase, aceste boabe sunt bogate in antocianina, o substanta benefica organismului pe care o putem gasi si in fructele rosii. Semintele de soc sunt folosite ca remedii pentru multe boli, inca din cele mai vechi timpuri, una dintre aceste boli fiind si gripa.

   Ginseng. In medicina chinezeasca, ginsengul este considerat un tonic, un produs care imbunatateste starea generala de sanatate.

   Usturoiul. In medicina alternativa, usturoiul este recunoscut pentru proprietatile sale benefice organismului, reducand nivelul colesterolului si astfel riscul bolilor de inima. Pe de alta parte insa, usturoiul contine si un element numit alicin, responsabil de blocarea unor enzime care joaca un rol important in infectiile virale.

   4. Asigura-te ca dormi destul.
  Ai muncit vreodata toata noaptea pentru ca a doua zi sa te simti rau sau chiar sa te imbolnavesti? Cu siguranta da. Pentru ca privarea de somn te va slabi si la fel, va slabi si sistemul imunitar. Nu exista insa cifre concrete in ceea ce priveste timpul “normal” de somn dar, potrivit specialistilor, acesta nu ar trebui sa fie mai scurt de 7 ore pe noapte.

   5. Fa miscare.
   In comparatie cu oamenii sedentari, cei care fac miscare sau exercitii fizice zilnice, beneficiaza de o imunitate mai puternica in fata virusilor si altor boli. Potrivit statisticilor, cei care fac miscare macar 45 de minute in fiecare zi, vor avea nevoie de un numar de doua ori ami mic de zile de recuperare in caz de boala, fata de cei sedentari.

Facebook Comments

Adauga un comentariu