Diete

Gustarile dintre mese care te ajuta sa slabesti

cura de slabit1

Unele persoane iau gustari intre mese, pentru altele gustarile sunt chiar mesele principale in sine. Oricum ar fi, alegeri gresita facem adesea cand vine vorba de satifacerea unei pofte. Iata ce gustari sa alegi pentru a nu-ti periclita silueta si chiar pentru a slabi!

 

Proteine, grasimi sanatoase si fibre

 

Cea mai buna gustare dintre mese trebuie sa contine acesti trei nutrienti esentiali: proteine, grasimi sanatoase si fibre. Puse laolalta, cele trei ofera vitalitate organismului, senzatie de satietate si te ajuta si sa slabesti. Verifica etichetele produselor alese pentru gustare si asigura-te ca au acesti nutrienti. Din punct de vedere caloric, o gustare nu trebuie sa aiba mai mult de 150-200 de calorii. Un exemplu bun de gustare care contine deopotriva proteine, grasimi sanatoase si fibre este un mar, cateva migdale si doua linguri de humus acompaniat de legume.

 

Gustarea trebuie sa fie “mancare adevarat”

 

Multi dintre noi asociem gustarea cu ceva ce vine la punga: biscuiti, covrigei, etc. Insa o gustare sanatoasa trebuie de fapt sa fie compusa din mancare “adevarata”, doar ca intr-o portie mai mica decat ai manca la o masa principala. O felie mica de carne la gratar cu doua rosii sunt o gustare sanatoasa, mai ales daca o mananci si cu o felie de paine integrala. Uita-te atent ce ai in frigider si alege de acolo gustarile. Nu mai da iama la magazinul de la colt sau la tonomatul cu snacksuri si sendvisuri.

 

Fii intotdeauna pregatit

 

Multi dintre noi nu ne acordam timp pentru a lua o gustare cu noi de acasa. Suntem vesnic pe fuga si ne gandim: “Lasa ca vad eu ce mananc cand mi se face putin foame!” Ei bine, lipsa pregatirii gustarile ne determina sa facem alegeri proaste atunci cand ne paleste o pofta sau chiar foamea. Gandeste-te de seara ce-ti iei maine ca gustare, poate chiar pregateste-ti o caserola mica pe care sa o pui repede in geanta inainte sa plec de acasa.

 

Nu manca pe fuga

 

Gustarea de regula sa mananca pe fuga sau facand si altceva intre timp. Chiar daca nu este o masa principala, si gustarea trebui savurata. Daca stai jos si mananci gustarea, fara nicio alta distragere de atentie, te va ajuta sa o savurezi, senzatia de satietate mentinandu-se mai mult timp.

 

Hidrateaza oricand

 

Asigura-te ca intotdeauna ai apa la tine. In geanta, in masina, pe birou, oriunde ai fi, trebuie sa te hidratezi corespunzator. Deseori, mancam mai mult pentru ca, involuntar, confundam senzatia de foame cu cea de sete. Respecta regula a cel putin doi litri de apa pe zi, echivalentul a 8-9 pahare cu apa. Atentie! Apa, nu orice fel de alt lichid (sucuri, cafea, bere, etc), ci apa.

 

Atentie la etichete

 

Daca totusi nu ai avut timp sa-ti iei o gustare cu tine, citeste cu atentie etichetele produselor pe care le cumperi. Alege produse integrale, lactate usor transportabile si fructe!

 

Invata sa-ti “citesti” organismul

 

Multe persoane au impresia ca simt nevoie sa manance cand, in realitate, nu e cazul. Poate fi un mic dezechilibru hormonal sau poate o stare de spirit negativa pe care o ai la momentul X. Indiferent care este cauza, cand simt ca vrei o gustare, asteapta 20 de minute inainte sa te apuci sa mananci. Iesi afara la aer, curata-ti un pic mintea, bea apa. Daca dupa 20 de minute tot vei simti nevoia sa mananci, atunci consuma gustarea, caci intr-adevar corpul o cere.