Diete

Ce sa mananci dimineata pentru o silueta de invidiat

gustare iaurt dieta1

Toti medicii si toti nutritionistii recomanda luarea micului dejun. Dar care sunt alimentele recomandate consumului la prima ora a dimineatii pentru a avea o sanatate de fier si o silueta de indiviat?

Persoanele care nu iau micul dejun obisnuiesc sa manance mai mult in timpul zilei si, mai cu seara, seara, inainte de culcare. Acest obicei prost pune in pericol si sanatate, si silueta. Micul dejun este primul pas pentru o silueta de indiviat si o sanatate de fier. Dar nu putem manca orice la micul dejun. Ideal este ca micul dejun sa fie o combinatie intre carbohidrati sanatosi, cu eliberare treptate, si de proteine. Iata ce trebuie sa mananci dimineata pentru a-ti mentine silueta si pentru a-ti intari sistemul imunitar!

Fulgi de ovaz

Un bol de fulgi de ovaz reprezinta o sursa ideala de carbohidrati sanatosi, dar si de betaglucan, care este o fibra ce contribuie la scaderea colesterolului in organism. Totodata, ovazul este bogat in acizi grasi omega 3, in folati si in potasiu. Asadar, un mic dejun sanatos poate consta intr-un bol de fulgi de ovaz consumati cu putin lapte sau iaurt, cu bucati de fructe si eventual cu o lingurita de miere, pentru pofticiosii de dulce.

Iaurt grecesc

Iaurtul este indicat pentru micul dejun, dar cel mai bine este sa optezi pentru iaurtul grecesc. Acesta contine mai multe proteine decat cel clasic, fiind si o sursa buna de calciu. Pe langa fulgi de ovaz, poti pune iaurt gresesc sau il poti consuma cu bucati de fructe si eventual putina scortisoara peste. Aceasta contribuie la gust si accelereaza si metabolismul pentru arderi mai eficiente pe parcursul zilei.

Germeni de grau

Doar doua linguri de germeni de grau ofera corpului tau 15% din doza zilnica recomandata de vitamina E si 10% din cea de folati. Poti introduce germenii de grau in mai multe preparate, cum ar fi in iaurt, in smoothie-uri de fructe sau intr-un bol de cereale integrale consumate cu lapte sau iaurt.

Grepfrut

Mai cu seama daca vrei sa slabesti, mananca grepfrut la micul dejus. Acesta are proprietati de accelerare a arderilor si contribuie la bunul reglaj al glicemiei si al productiei de insulina din corp. Totodata, grepfrutul are proprietati hidratante si antioxidanti ce ajuta la intarirea sistemului imunitar. Combuna grepfrutul cu iaurt grecesc si obtii un mic dejun delicios, dar si hranitor.

Banane

O banana la micul dejun tine departe poftele culinare din timpul zilei pentru ca fructul abunda in carbohidrati sanatosi, cu eliberare treptate, oferind astfel o senzatie de satietate indelungata. Taie o banana in bucati si pune-o peste cereale, peste fulgi de ovaz sau peste iaurt. Banana este si o sursa buna de potasiu si electroliti care contribuie la reglarea tensiunii arteriale, fiind recomandata mai cu seama persoanelor care sufera de hipertensiune.

Oua

Ouale au avut o reputatie destul de proasta, fiind considerate „vinovate” pentru cresterea colesterolului rau. Insa oul reprezinta, de fapt, o buna sursa de proteine, de vitamina D si de alti nutrienti esentiali sanatatii, iar tu te poti bucura de acestea daca il consumi, de preferinta, fiert. Poti manca la micul dejun si oua ochi atata timp cat nu le prepari in ulei.

Cafea

Cafeaua de dimineata este asociata cu scaderea riscului aparitiei unor boli precum diabetul si cancerul de prostata. Numeroase studii arata ca cafeaua contribuie sanatatii prin aportul de cafeina si antioxidanti, bineinteles, cu recomandarea de a fi bauta simpla, fara frisca sau lapte, si in cantitati moderate.

Cereale integrale

Exista pachete de cereale integrale care contin, practic, mai multe tipuri de seminte. Citeste cu atentie eticheta si asigura-te ca cerealele contin cel putin 5 grame de fibre si cat mai multe tipuri de seminte. Consuma cate un bol la micul dejun, eventual cu lapte, cu iaurt grecesc si cu fructe. Cerealele integrale sunt o bun sursa de fibre, de carbohidrati sanatosi, dar si de acid folic.

Paine integrala

Daca preferi branza, sunca presata si rosiile (alte legume) la micul dejun, dar nu le poti consuma fara paine, atunci opteaza pentru paine din faina integrala, eventual si cu seminte. Doua felii de paine integrala are suficienti carbohidrati sanatosi care contribuie la reglarea glicemiei in sange, dar si fibre care sa ajute digestia, putand face parte dintr-un mic dejun sanatos, hranitor, care nu va periclita in niciun fel silueta.

  • Leonard-Gabriel Toma

    Eu unul sunt la facultate și deobicei am ore de la 8 până târziu, săr multe mese ale zilei inclusiv cea de dimineață. Dar totuși încerc să compensez această masă de dimineață pierdută prin a mânca mai des, dar nu mult.

    (Cafea)
    Apoi treaba cu cafeaua stă în felul următor:
    – Te poți lipsi de ea.
    – Nu este strict necesară în meniul de dimineață.
    – Consider că are mai multe dezavantaje decât beneficii (consulatați internetul și realitatea zilelor noastre).

    (Pâine integrală)
    Sincer eu nu mai cumpăr pâine din comerț. Prefer să fac pâinea acasă, este mult mai sănătoasă și hrănitoare.

    Sunt de acord cu orice consum de fruncte sau cereale, eu unul mananc dimineața daca am timp un bol cu muesli si lapte, până la urma orice fruct este bun iar asta nu spun eu și nici nu doresc să dezbat acest subiect.

    Iar pentru încheiere țin să menționez că articolul trebuie citit iar si reformulat.

  • alex2768

    Oferta extraordinara de
    lucru!! Toti oamenii care lucreaza cu noi se declara
    multumiti! NU este necesara niciun fel de experienta! Oferim curs gratuit si
    complet de instruire de la zero! Selectam urgent dezvoltatori de proiect pentru
    piata nationala si mondiala. Plata castigurilor realizate este garantata prin
    contract legal. Se lucreaza part-time (in timpul liber) sau full-time, la
    alegere. Cerem seriozitate maxima si dorinta de a invata ceva absolut nou si de
    viitor. Va oferim alte detalii dupa ce trimiteti textul ”Info” la adresa de
    email: alexbadescu89@yahoo.com