Diete

Atentie la bauturi! 6 obiceiuri care te ingrasa

suc1

Acordam atentie alimentelor consumate de teama sa nu punem cateva kilograme pe noi sau din dorinta de a slabi, dar trecem usor cu vedere bauturile consumate, desi acestea prezinta riscuri ascunse de ingrasare.

 

Sucurile de fructe

 

Alegem un suc pe care scrie “natural” de pe raftul magazinului sperand sa facem un bine deopotriva sanatatii si siluetei. Sau bem sucuri de fructe si/sau legume facut in casa avand acelasi rationament. Insa acestea ascund, deseori, mai multe calorii decat o masa. Sucurile produse industrial, chiar si pe cele pe care scrie “bio”, “organic” sau “natural”, contin indulcitori sub o forma sau alta. Altfel nu ar mai avea gustul dulceag pe care il au. Indulcitorilor li se adauga si fel de fel de arome, care, chiar daca in dreptul lor scrie “naturale”, nu sunt benefice nici siluetei, nici sanatatii. Una peste alta, contin mai multe calorii pe suta de mililitri decat ar trebui.

 

Nici cu sucurile facute in case nu este indicat sa exageram. In medie, o portocala are, pe suta de grame, 50 de calorii, dar rareori o portocala cantareste doar o suta de grame. Un suc natural din trei portocale stoarse contine in medie 200 de calorii, adica jumatate din aportul caloric al unei mese.

 

Doar pentru ca un produs este lichid nu inseamna ca are mai putine calorii, motiv pentru care ar trebui sa analizam cu atentie aportul caloric al fiecarei bauturi pentru ca, deseori, consumam mai mult decat ar trebui/decat ardem.

 

Berea

 

Alcoolul este contraindicat in curele de slabire, iar daca totusi vrem sa ne bucuram de un pahar, cea mai buna alegere este vinul. Atentie cu berea! O jumatate de litru, asadar putin peste o halba de bere sau o sticla de bere, contine peste 400 de calorii, echivalentul unei mese sanatoase. Asadar, ce preferati? Sa luati o masa sanatoasa sau sa beti o bere? Mai mult, carbohidratii din bere genereaza un raspuns inflamatoriu la nivelul organismului care poate duce la fluctuatii in greutate.

 

Sucurile dietetice

 

La fel ca in cazul sucurilor “naturale” cumparate din magazin, doar pentru ca un suc este “dietetic” nu inseamna ca este mai bun pentru silueta ca unul clasic. Oamenii de stiinta au identificat receptori pe limba, dar si in interiorul tractului digestiv care, odata stimulati, cresc productia de insulina, asadar a hormonului de acumulare a grasimii. Dincolo de faptul ca sucurile satisfac doar pe moment, acestea generezeaza ulterior o scadere a glicemiei care induc foame, motiv pentru care persoanele care obisnuiesc sa consume sucuri mananca mai mult decat cele care nu au acest obicei. Acest proces este accelerat si de faptul ca sucurile dietetice contin indulcitori artificiali care sunt de 300 pana la 600 de ori mai puternici decat cei naturali, iar consumul lor pe termen lung creeaza un fel de “imunitate” organismului care va cere o cantitate mai mare pentru a fi multumit.

 

Cocktailurile

 

Combinarea mai multor tipuri de alcool cu sucuri predispune la pofte culinare dupa consumul lor. Alcoolul, de regula, influenteaza chimia creierului si-l determina sa “solicite” mancare tip junk-food. Doar nu v-ati trezit vreodata la 12 noaptea cu o pofta nebuna de… salata?!

 

Cafeaua

 

O cafea dimineata ajuta organismul sa performeze de la primele ore ale zilei, insa nu trebuie exagerat consumul. Cafeaua ne ajuta sa ne “trezim” pentru ca induce productia de adrenalina, care ne ofera agilitate fizica si mintala. Daca odata ce depasesti o ceasca de cafea pe zi, tot procesul se intoarce impotriva ta. Mai mult, riscul ingrasarii provine si din zaharul sau din indulcitorul pe care obisnuim sa il punem in cafea, dar si din alte produse precum laptele, frisca, sirop, biscuiti sau alte bunatati care merg bine cu cafeaua. Asadar, atentie! O ceasca de cafea ajuta organismul, dar daca ajungi la trei pe zi ar trebui sa-ti regandesti optiunile caci riscul ingrasarii este mare.

 

Apa

 

Si, ca intotdeauna, ajungem la apa. Desi peste tot in jurul nostru auzim ca trebuie sa bem apa, multi dintre noi nu constientizam cata apa bem de fapt. Ideal este sa consumi 8 pahare de apa pe zi sau 4 sticle de jumatate de litru, ca sa oferi organismului macar doi litri de apa. Aspectul riscant in consumul prea mic de apa este ca organismul deshidratat transmite aceleasi semnale ca foamea. Astfel ca deseori confundam nevoie de a bea apa, de a ne hidrata, cu cea de a manca, si riscam din nou sa ne punem in pericol silueta.