23 februarie , 2024

Ultimele articole

AcasăSANATATECât de eficiente sunt suplimentele pentru colagen?

Cât de eficiente sunt suplimentele pentru colagen?

Nu contează vârsta sau starea ta de sănătate curentă, adăugirile de colagen pot părea o opțiune tentantă pentru tine. Colagenul este, până la urmă, principala proteină de structură care constituie țesuturile conjunctive și pielea ta.

Toate acestea, de la mușchi, oase, cartilaje, piele, păr până la țesutul conjunctiv din organismul tău, se folosesc de colagen într-un mod sau altul, acesta fiind derivat din aceleași aminoacizi care compun structura ta fizică unică. Și, în mod surprinzător, acești aminoacizi devin din ce în ce mai importanți în industria de wellness: fie că este un adăugiri de colagen sau chiar o supă de oase, aminoacizii care compun aceste proteine sunt ceea ce consumi de fapt, explică Mark Moyad, doctor în medicină, director de medicină preventivă și alternativă la Michigan Medicine, conform Good Housekeeping.

Având în vedere că producția de colagen naturală a organismului scade odată cu înaintarea în vârstă și că ai nevoie de colagen corespunzător pentru a avea oase, articulații și piele puternice, integrarea colagenului în dieta ta prin intermediul unor adăugiri la îndemână pare o alegere evidentă. Acesta este motivul pentru care mulți producători de adăugiri au început să vândă pulberi și pastile de colagen, care sunt fabricate, după cum afirmă Dr. Moyad, în principal din părți de animale, precum solzi de pește sau oase și piele de vită.

Citeste si:  Ce fel lupta ceaiul negru si ceaiul verde impotriva cancerului ovarian

Un colectiv de experți medicali a explicat pentru sursa citată anterior beneficiile potențiale pentru sănătate asociate cu principalele adăugiri de colagen și ce trebuie să știi înainte de a le integra în orice program holistic de wellness.

Ce este pulberea de colagen?

Conform doctorului Rahul Shah, chirurg ortopedic certificat pentru coloană vertebrală și gât la Premier Orthopaedic Spine Associates, există diverse tipuri de colagen, fiecare fiind compus din diferite „peptide” sau aminoacizi. Diferite tipuri constituie pielea și tendoanele, spre deosebire de cartilaje. Cu toate acestea, a identifica care dintre acestea îți pot ajuta sănătatea s-a dovedit a fi o provocare.

Această problemă este amplificată de faptul că majoritatea adăugirilor care conțin colagen nu sunt în prezent reglementate de oficialii de la Food and Drug Administration (FDA) și pot varia drastic de la un produs la altul, conform experților în nutriție de la Universitatea Harvard.

Majoritatea peptidelor de colagen sub formă de pulbere de pe piață conțin ceea ce se numește colagen de tip I „hidrolizat”, care a fost extras din piei, oase sau solzi de pește. Hidrolizat înseamnă pur și simplu că lanțurile de aminoacizi au fost descompuse în unități mult mai mici, un proces care permite pulberii să se dizolve atât în lichide calde, cât și reci.

Acest tip de colagen a devenit foarte popular datorită faptului că îl poți adăuga la orice, de la cafea caldă și supe până la mâncăruri reci și smoothie-uri. De asemenea, poate aduce un plus de proteine, o porție de două lingurițe din majoritatea peptidelor de colagen oferind aproximativ 18 grame.

Citeste si:  De ce ti-e frig in permanenta: 5 posibile cauze

Beneficiile suplimentelor cu colagen

Experții afirmă că cercetările cantitative privind beneficiile potențiale ale adăugirilor de colagen, precum și orice efecte secundare, sunt în desfășurare în prezent și că este necesar mai mult pentru a înțelege mai bine valoarea acestora.

Iată ce știu acum autoritățile medicale despre potențialele avantaje ale adăugirilor de colagen pentru diferite părți ale corpului.

Articulații

În prezent, cele mai vaste cercetări privind colagenul și beneficiile sale potențiale se concentrează asupra sănătății articulațiilor. Începând cel puțin de la începutul anilor ’90, studiile au asociat adăugirea de colagen cu ameliorarea simptomelor de artrită.

Oase

Într-un studiu realizat în 2018 pe femei aflate la postmenopauză, cele care au luat zilnic o adăugire de colagen au arătat îmbunătățiri ale densității minerale osoase un an mai târziu, în special când l-au luat în combinație cu vitamina D și calciu.

Piele și păr

Potrivit experților, adăugirile de colagen nu oferă beneficii pentru piele și păr.

„Colagenul va fi digerat de tractul tău gastrointestinal, deoarece nu este construit pentru a supraviețui schimbărilor masive de pH din intestin”, a declarat Adam Friedman, doctor în medicină, profesor asociat de dermatologie la Universitatea George Washington, potrivit sursei citată anterior.

Digestie

Există unele dovezi că anumiți aminoacizi din colagen – în special unul numit glicină – pot reduce inflamația gastrointestinală și pot ajuta digestia. Dar nicio cercetare stabilită nu indică exact cum acționează aminoacizii din colagen pentru a îmbunătăți direct sănătatea digestivă.

Vezi aici cele mai bune suplimente cu colagen

Urmărește-ne si pe Google News

Citeste si:

Citește și: