Sanatate

Remedii naturale pentru depresie care merita incercate

depresie 1

Inainte de a recurge la tratament medicamentos pentru depresie, este indicat ca orice persoana suferinda sa apeleze la remedii naturale, care afecteaza mai putin organismul in ansamblul lui.

 

Suplimentele

 

Suplimentele naturale de acizi grasi omega-3, proveniti din ulei de peste precum somonul, sunt eficienta in prevenirea, dar si in tratarea depresiei. Un studiu publicat anul acesta in revista de specialitate “Biological Psychiatry” a aratat ca doar doua saptamani de administrare de suplimente cu omega-3 atenueaza semnificativ depresia.

 

Totodata, suplimentele cu SAM-e, o substanta produsa natural de organism, poate influenta pozitiv secretia de serotonina, de norepinefrina si de dopamina din corp. Peste 40 de studii medicale au demonstrat eficienta suplimentelor de SAM-e in tratarea depresiei.

 

Mersul pe jos

 

Da! Pur si simplu mersul pe jos! Miscare de regula este benefica starii de spirit a individului, insa deseori persoanele in depresie nu pot sustine programe de workout organizate. Insa se pot plimba, caci mersul pe jos ofera individului posibilitatea de autocunoastere, de deconectare de problemele zilnice, oferind la final un sentiment de usurare demonstrat stiintific de studii psihiatrice succesive.

 

Comunicarea

 

A vorbi deschis despre starea proprie de spirit, despre framantarile interioare duce la scaderea relevantei problemelor in sine, la constientizarea si la digerarea lor psihico-emotionala mai facila. Din acest motiv, persoanelor in depresie li se recomanda a vorbi cat se poate de deschis despre problemele lor. Conversatiile pot avea loc cu un specialist, cu un psihoterapeut, dar si cu un prieten foarte apropiata care, inainte de toate, nu judeca din propria lui perspectiva persoana depresiva.

 

Meditatia

 

Se vorbeste mult despre meditatie, insa adevarul este ca prea putine persoana o practica. Prea putine persoane sunt capabile sa se deconecteze total de la realitate, sa iasa din ele insele pentru a intra in starea de meditatie. Insa aceasta practica este foarte eficienta in descatusarea emotionala a persoanei practicante de meditatie. Macar 15-20 de minute pe zi un om in depresie ar trebui sa-si acorde timp pentru a-si limpezi mintea prin meditatie.