Diete

Ce cura de slabire sa urmezi in functie de personalitate

slabit treptat1

Unele persoane sunt vesnic grabite, altele nu reusesc sa se tina de o rutina cum ar fi o dieta, iar altele pur si simplu sunt prea pofticioase ca sa urmeze un regim alimentar. Dar pentru fiecare exista anumite cure de slabire care se pliaza perfect felul de a fi al persoanei respective.

 

1. Dieta pentru pofticiosi

 

Unui om caruia ii place, pur si simplu, sa manance ii este greu sa tina un regim alimentar hipocaloric. Chiar daca obisnuieste sa manance echilibrat si sanatos, faptul ca este mancacios din fire il face sa aiba un exces caloric, iar un regim hipocaloric diametral opus regimului sau alimentar este contraindicat.

 

Pofticiosii trebuie sa urmeze regimuri alimentare care le permit sa manance de toate, evident, in cantitati mici. Astfel ca, dietele precum Dukan, Atkins, pe baza de proteine, dieta cu varza sau disociata sunt excluse de la bun inceput, caci nu va putea sa le tina.

 

Persoanelor care gasesc o placere imensa in a manca, pur si simplu, li se recomanda un regim alimentar care are macar o masa ce contine 500 de calorii. Ca femeie, pentru a slabi, este indicat ca aportul caloric sa nu depaseasca 1.500 de calorii pe zi. Asadar, o pofticioasa poate lua doua mese consistente de 500 de calorii si inca doua gustari, fiecare de cel mult 250 de calorii.

 

Dar ce presupune o masa pentru o pofticioasa care sa nu depaseaca 500 de calorii? Iata o varianta delicioasa de meniu: salata cu mar copt si branza cheddar (196 de calorii), doua copanele de pui prajite intr-o tigaie de teflon, cu pielita pe ele, dar fara ulei (177 de calorii) si un bol consistent de legume fierte (106 calorii). O astfel de masa aduce in corp 479 de calorii, in total. Copanele de pun se mananca fara pielita, aceasta indepartandu-se dupa prajire in tigaia in care nu a fost adaugat pic de ulei. Este o masa numai buna de un pofticios, care nu depaseste 500 de calorii, datorita copanelelor si a gustului apetisant al salate verzi cu mar copt si branza ceddar. Din cea din urma se mananca atat cat incape intr-un bol pe care-l poti tine in palma.

 

2. Dieta pentru cei care nu reusesti sa tine cure stricte

 

Spui ca te apuci de cura de slabire, iti cumperi cele necesare si dupa doua zile te lasi balta? Se prea poate ca un regim alimentar strict sa nu se plieze pe felul tau de a fi. Incearca un regim alimentar care nu impune mese, ci doar alimente. Desi, intr-adevar, orice regim sanatos presupune un orar de mese, daca vrei sa slabesti trebuie sa te antrenezi psihic si sa nu te mai gandesti “cand vine ora mesei”. In schimb, joaca-te cu alimentele pe care ai voie sa le mananci cum vrei. Iti poti crea si singura propriul regim.

 

Esti un fan al semintelor, asa ca mananca la micul dejun 50 de grame de alune de padure si mananca un bol de ovaz cu cateva fructe confiate, amestecate cu 250 de mililitri de lapte. Poarta cu tine, la pachet, mereu cate ceva de rontait: o banana, un mar, doi morcovi sau chiar si un cartof fiert cu mujdei de usturoi (facut foarte putin ulei), daca nu vei avea probleme in locul in care te afli din cauza mirosului. Oricum ar fi, jongleaza cu alimentele sanatoase, cantitati mici, notandu-ti intotdeauna cat si ce ai mancat, pentru ca altfel pierzi sirul. Important este sa nu depasesti 1.500 de calorii pe zi.

 

3. Dieta pentru cei haotici

 

Fie ca este programul de vina, fie ca este vorba de dezorganizare in felul tau de a fi, daca nu obisnuiesti sa-ti faci planuri cu privire la ce va fi urmatoarea ta masa si nu se stie niciodata unde te prinde momentul in care ti se face foame, atunci un regim alimentar variat, bazat pe trucuri, este cel pentru tine. Atentie insa! Este obligatoriu ca regimul sa dureze macar o luna. Pentru ca nu poti tine o cura stricta, vei avea cu siguranta scapari, asadar nu trebuie sa-ti setezi obiectivul de a slabi X kilograme intr-un timp foarte scurt, cum ar fi doua saptamani. Urmeaza un regim pentru cel putin o luna ca sa ai rezultate.

 

Ce inseamna trucuri in alimentatie? Inainte de toate, o dupa-masa pe saptamana de organizare. Adica, sa faci cumparaturi in avans, iar o data pe saptamana sigur ajungi la un supermarket. De acolo iti faci stocul cu anumite produse! Piept de pui, seminte care sa nu fie prajite, iaurt grecesc – nu clasic, ulei de masline – nu de floarea soarelui. Practic, secretul consta in a avea la indemana, mereu, in frigider sau la pachet, ceva de mancat care sa fie cat mai sanatos si usor. Spre exemplu, a manca iaurt grecesc este un “truc alimentar” foarte sanatos si satios, caci contine mai multe proteine decat cel clasic.

 

4. Dieta pentru cei care planifica totul

 

Daca esti organizata si obisnuiesti sa planifici totul in avans, deja ai castigat o lupta din razboiul cu kilogramele in plus. Mai mult, pentru ca spiritul tau organizatoric te face sa poti mentine o rutina timp mai indelungat, poti alege un regim alimentar pe o perioada de 12 saptamani, patru luni. Astfel, iti vei menaja si sanatatea. In materie de alimente propriu-zise si de tipar al curei de slabire, poate fi de orice fel atata timp cat regimul este cu adevarat variat.