Search for content, post, videos

Cum sa fii bine dispusa mereu. Tot ce trebuie sa faci pentru o viata mai buna

 Cum sa descifram secretul bunei-dispozitii? Lasand deoparte metodele preconcepute si gandind diferit poti transforma in buna-dispozitie energia pe care o pierzi datorita unor lucruri sau situatii creatoare de stres si discomfort. Iata cateva sfaturi simple pentru a te simti bine cu tine insati.

   1. “Iar nu-mi gasesc mobilul. Si cheile unde or fi?”

In aceasta situatie, inspira prima data adanc. Exista o teorie simpla: ordinea din jurul tau determina ordine si liniste interioara, iar linistea interioara produce mai putin stres. De aceea, psihologii recomanda simplu sa faci ordine. Ti se pare imposibil? Fa-o cu pasi mici! Daca-ti ratacesti constant cheile, organizeaza-ti intr-un anumit loc, preferabil aproape de usa de la intrare, o mica cutie sau un cosulet in care sa le pui.

– gandeste-te la o recompensa: nu mai amana convorbirea telefonica neplacuta, ci scapa de ea cat mai repede si apoi fa-ti o mica recompensa.

– respecta regula “celor 2 minute”: tot ceea ce poti face in 2 minute sau mai putin, fa imediat.

– fa-ti liste: fiecare punct efectuat de pe lista iti va creste garantat buna-dispozitie.

 2. ” Iar am lenevit prea mult”

Minunat! Garantat vei petrece o seara minunata cu o carte sau un pahar de vin pe canapea. Deschide usa de la balcon si bucura-te de fiecare minut pe care il petreci cu tine insati, faci ceea ce trebuie. Cand faci ceea ce iti place fara remuscari de constiinta iti da o senzatie de adevarata libertate personala.

   3. “Oare nu ma fac de ras in fata lui?”

De cand nu ai mai intrat in vorba spontan cu cineva? Tocmai! De accea, actioneaza chiar daca exista riscuri. De ce? Pentru ca nimic nu impinge buna-dipozitie in sus decat o mica aventura si sentimentul de-a fi relaxat ca la 22 de ani. Te refuza? Ei, si? Esti destul de matura pentru a intampina viata ca o adevarata femeie. Ai mai mult curaj ca toti tipii la un loc din bar.

   4. “Sunt indispusa”

Nu pentru mult timp: transforma-te intr-o cobra! Aceasta pozitie ” a sarpelui” este recomandata in yoga impotriva starilor depresive. Yoga te face fericita pentru ca prin efectuarea pozitiilor din yoga se produce serotonina, un hormon propriu de fericire. Si asa se face: intinde-te pe burta cu mainile sub umeri, intinde picioarele si ridica apoi torsul si impinge cu si soldurile podeaua, intinde sternul inainte, trage ceafa si contracta musculatura feselor. Forta trebuie sa vina din spate. Si acum: zambeste!

   5. “De ce sunt asa de des nemultumita?”

Poate pentru ca nu cunosti adevaratele masuri? Pentru a fi cu adevarat multumita, trebuie sa ai de 3 ori mai multe sentimente pozitive decat negative, si in mod regulat. Atunci poti sa “infloresti”. “A inflori” este un termen al psihologiei pozitiviste. Aceasta teza spune ca prin interogarea constienta a starii motionale ajuta la intelegerea mai buna a emotiilor si astfel ar creste usurinta de-a ajunge la fericire. “A inflori” inseamna ca traiesti in echilibru cu tine insati, cu personalitatea ta, cu mediul tau inconjurator. Fa-ti un obicei din a recunoaste si activa experientele pozitive ale vietii de zi cu zi. Aminteste-ti sa privesti cu un ochi realist experientele mai dificile si sa nu le generalizezi. Daca ceva nu ti-a reusit odata, nu inseamna ca si data viitoare va fi la fel!

 

loading...
<

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *