Search for content, post, videos

Aerobicul, un mod de a slabi

Cunoscut si sub numele de exercitiu cardio-vascular, aerobic poate fi numita insa orice activitate ritmica sustinuta care pune in miscare mari grupuri de muschi. Aerobicul propriu zis solicita plamanii in mod sustinut, ii face sa lucreze mai mult, crescand nevoia de oxigen a organismului. De aici si numele, aerobic insemnand in traducere libera „cu oxigen”.

Cum ajuta aerobicul la slabit?

Pierderea in greutate are ca principala cauza crearea unui deficit caloric. Acest lucru inseamna ca daca arzi un numar mai mare de calorii decat mananci, vei putea pierde cu usurinta din greutate. Cum se intampla acest lucru? Angajandu-te in activitati fizice care vor arde aceste calorii precum aerobicul, vei reusi sa scapi de kilogramele nedorite. Spre exemplu, doar jumatate de ora de alergare usoara va arde 300 de calorii. Imaginati-va atunci ce important este aerobicul, care presupune o serie de exercitii combinate si sustinute. Practicat zilnic, alaturi de o dieta sanatoasa, aerobicul va poate ajuta sa slabiti. Mai mult, efortul fizic sustinut, va va permite si luxul unui baton de ciocolata zilnic, fara a va mai rusina sau simti vinovata de aportul caloric pe care acest deliciu vi-l poate aduce si evident, fara a periclita dieta.

Cat de des ne antrenam?

Pentru a obtine efecte imediate si cat mai bune, va recomandam exercitii de aerobic de 3 pana la 5 ori pe saptamana, fiecare sesiune de cate 30-60 de minute, fara a include exercitiile de incalzire si relaxare de la sfarsitul lor. Pentru sanatatea sistemului circulator este bine sa va asigurati ca inima si plamanii au fost lucrati indeajuns de mult, fara insa a exagera si a risca suprasolicitarea acestora. Ca sa va faceti o idee, un ritm corect de exercitii fizice va va lasa fara respiratie la final dar veti fi capabili sa vorbiti.

Important este insa sa incepeti exercitiile incetul cu incetul, mai ales daca ati fost inactive o perioada inainte de acestea. Nu va aruncati din start la o alergare de 10 km pentru ca riscati epuizarea sau alte afectiuni mai grave. Daca de asemenea sesiunile de jumatate de ora vi se par prea mult la inceput, puteti incerca sesiuni mai scurte, de cate 10 minute, in prima saptamana de lucru. Cresteti apoi ritmul si durata pana la 15, 20 si in final 30 de minute, saptamana cu saptamana.

Beneficiile aerobicului

Sunt multe beneficii pe care organismul le poate castiga de pe urma aerobicului (exercitiile cardiovasculare):
– cresterea nivelului de energie
– reducerea stresului si imbunatatirea sanatatii mentale (datorita infuziei de endorfine in creier).
– cresterea eficientei inimii si a plamanilor
– reducerea tensiunii arteriale, reducerea riscurilor de accidente cardiovasculare
– arderea grasimilor si tonifierea muschilor

loading...
<

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *