Search for content, post, videos

VIDEO Obiceiuri zilnice care-ti dau dureri de spate

Durerile de spate sunt tot mai frecvente in randul tinerilor, incetand demult a fi catalogate drept “probleme de batranete”, iar principala cauza consta in anumite obiceiuri zilnice care afecteaza coloana si musculatura spatelui.

 

Drumurile lungi de zi cu zi

 

Drumurile lungi de zi cu zi, pentru a ajunge la serviciu, spre exemplu, sunt una dintre cauzele frecvente ale durerilor de spate. Statul in picioare, mersul pe jos in incaltaminte incomoda, continua incordare pentru evitarea altor trecatori, a masinilor si a eventualelor obstacole, cum ar fi gropile, zapada si baltoacele in sezonul rece, pot genera dureri de spate si de cervicale. Insa nici cei care merg cu masina nu sunt mai avantajati daca au de stat mai mult de 20 de minute in autoturism, sustine medicul Darran W. Marlow, specialist in chiropractica din SUA. El a recomandat conducatorilor auto, dar si pasagerilor sa se asigure ca pozitia in scaunul masinii este in unghi de 90 de grade, in timp ce persoanelor care merg pe jos le-a recomandat purtarea unei incaltaminti cat mai comode. Desi pare a fi un fapt minor, acest tip de obicei dauneaza spatelui pe termen lung si favorizeaza aparitia durerilor de spate si ale celor cervicale.

 

Statul pe scaun multe ore

 

Stiati ca statul pe scaun pune cu 40% mai multa presiune pe coloana decat statul in picioare? Pentru a evita posturile incomode cand stai la birou, pe scaun, este indicat ca unghiul de sedere intre picioare si coloana sa fie de 135 de grade, asadar usor aplecat in spate. In conditiile in care foarte multe persoane petrec 8-9 ore la birou, uneori chiar mai mult, este foarte important sa existe o grija sporita pentru pozitia in scaun.

 

Incordarea specifica stresului

 

Grijile de zi cu zi, stresul, suprasolicitarile determina deseori corpul sa stea intr-o stare permanenta de incordare, mai ales la nivelul spatelui, motiv pentru care favorizeaza aparitia durerilor in aceasta zona a corpului. Pentru detensionare sunt recomandate macar 15 de minute pe zi de stretching.

Lipsa sportului

 

Miscare ajuta la atenuarea durerilor de spate. 40% din oamenii sedentari care se apuca sa faca exercitii fizice moderate resimt o scadere a durerilor de spate inca de la primele sedinte.

 

Salteaua de dormit

 

Cu cat salteaua de dormit este mai veche, cu atat creste riscul aparitiei durerilor de spate. Chiar si saltelele de cea mai buna calitate ar trebui schimbate o data la 9-10 ani, potrivit National Sleep Foundation din SUA. Pentru un somn odihnitor si pentru evitarea durerilor de spate este recomandata schimbarea saltelei pe care dormi chiar mai des – o data la 5-7 ani.

 

Greutatea corporala

 

Se stie deja ca kilogramele in plus exercita o presiune sporita asupra articulatiilor si asupra coloanei vertebrale. De altfel, cu cat greutatea corporala este mai apropiata de normal, cu atat riscul de a avea dureri de spate este mai mic.

 

Gentile burdusite

 

Si in cazul barbatilor, dar mai ales in cazul femeilor, gentile purtate zi de zi, burdusite de fel de fel de obiecte, pot genera dureri de spate pe termen lung. In primul rand, daca n-ai incotro si trebui sa cari multe dupa tine la locul de munca, atunci este recomandata folosirea unui rucsac pe care-l sa-l porti pe ambii umeri. Daca rucsacul nu se potriveste stilului personal, atunci ar trebui sa faci o curatenie temeinica in geanta pentru a elimina toate obiectele care o ingreuneaza. Potrivit Asociatiei Americane de Chiropractica, o geanta ar trebui sa aiba cel mult 10% din greutatea ta corporala, orice peste aceasta limita afectand coloana. oricum ar fi, cu cat mai usoara, cu atat mai bine!

 

Pantofii cu toc inalt sau foarte plati

 

Nici pantofii cu toc inalt, nici incaltamintea foarte plata, de tipul balerinilor, nu sunt bune pentru spate, putand genera dureri pe termen lung. Pantofii cu toc inalt forteaza arcuirea spatelui, punand o mai mare presiune pe muschi, in timp ce pantofii foarte plati favorizeaza mersul inclinat in spate si arcuirea in sus a labei piciorului, fapt care este deopotriva daunator spatelui. Recomandat este ca incaltamintea sa fie foarte comoda si sa aiba un toc de aproximativ 2 centimetri pentru a nu afecta spatele.

loading...
<

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *