Search for content, post, videos

Trucuri care te ajuta sa dormi mai bine

Insomniile sunt o problema tot mai des intalnita in randul oamenilor. Daca adormi greu si te trezesti cu o senzatie de oboseala, lenevire, in general, o dispozitie proasta, trebuie sa corectezi ceva la rutina ta zilnica.

Este important sa intelegeti cat de mult conteaza somnul pentru performanta de peste zi. Un adult trebuie sa doarma in medie 7-9 ore pe zi pentru a da randament maxim.

Deci, daca te-ai saturat sa te trezesti obosit, iata cateva sfaturi despre cum poti obtine un somn mai bun:

1. Treceti peste acele alimente si bauturi care tulbura somnul
Stai departe de alimentele picante inainte de culcare si nu mananca nimic cu doua sau trei ore inainte de somn.

Stai departe de bauturi precum cofeina, alcoolul si bauturile zaharoase si acidulate, dupa ora 14:00. Cu toate acestea, va puteti rasfata cu ceai dulce, musetel, ceai de lavanda, lapte cald sau lapte de nuca de cocos, deoarece aceste lichide va ajuta sa adormiti mai repede.

2. Nu tineti telefonul langa pat atunci cand dormiti
Telefoanele sunt acum parti esentiale ale vietii tuturor, insa acesta poate fi foarte perturbatoare, ca sa nu mai vorbim ca sunt si contraproductive.

Daca doriti sa cititi in pat, luati o carte reala sau un cititor electronic care nu emite lumina albastra. Aceasta va strica ochii si va agita somnul.

3. Verificati temperatura camerei
Temperatura ideala pentru somn este de aproximativ 15-20 grade C.

4. Folositi pijamale pentru a dormi
Schimbatul in pijamale va transmite un semnal catre creier. Este important sa te odihnesti in altceva decat hainele pe care le porti prin casa.

5. Fa un dus inainte de culcare
Poate fi un fel de obicei de tranzitie. Baile calde ajuta la eliminarea stresului de peste zi si va poate oferi o calitate mai buna a somnului.

<

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *