Search for content, post, videos

Ti-e frica de batranete? Exista cai prin care te poti intineri!

Varsta din buletin nu este neaparat si varsta fiziologica. Aceasta difera la foarte multi oameni de cea biologica din cauza stilului de viata nesanatos. Exista insa pasi simpli prin care poti sa intineresti fizic, reducand cativa ani de pe trupul si chipul tau.

 

1. Scapa de cateva kilograme

 

Kilogramele in plus cresc riscul de aparitie a diabetului, a cancerului si a bolilor de inima, obezitatea scazand speranta de viata cu 12 ani, dupa cum se arata intr-o analiza a revistei de specilitatea „Obesity”. Persoanele supraponderale sau obeze isi pot mari speranta de viata daca dau jos kilogramele in plus. Cu cat se apropie mai mult de greutatea normala pentru inaltimea lor, cu atat scad mai multi ani din varsta fiziologica.

 

2. De evitat alcool

 

Consumul regula, fie ca e vorba de un singur pahar de alcool pe zi, fie ca e vorba de mai multe pahare in weekend, dauneaza organelor, scade imunitatea si creste riscul aparitiei mai multor forme de cancer.

 

3. Mai putin stres

 

Un studiu realizat de o echipa de cercetatori australieni a demonstrat ca stresul aparut pe fond profesional si indelungat afecteaza ADN-ul celulelor noastre, scurtand telomerii/telocitele, acele terminatii ale cromozomilor care ne indica cat avem de trait. Cu cat sunt mai lungi, cu atat traim mai mult, cu cat sunt mai scurti, cu atat traim mai putin. Mai mult, stresul este fondul numeroaselor probleme de sanatate cu care se confrunta omul moder, motiv pentru care reducerea lui este esentiala pentru sanatatea fizica, dar mai ales psihica a fiecaruia.

 

4. Continua sa inveti

 

Doar pentru ca ai terminat studiile nu inseamna ca trebuie sa incetezi sa inveti. O cercetare publicata in revista de specialitate „Health Affairs” arata ca invatarea continua a ceva nou (un hobby, o limba, orice) creste speranta de viata. De altfel, este dovedit statistic ca persoanele cu un nivel de educatie mai ridic nu doar ca castiga mai multi bani, dar au si o speranta de viata mai ridicata decat cei cu studii putine.

 

5. Relationarea

 

Relationeaza cu oamenii fata in fata, nu online. Un studiul realizat la Universitatea Oxford a demonstrat ca persoana casatorite prezinta mai putin riscul de aparitie a bolilor de inima, comparativ cu cei necasatoriti. Totodata, un studiu realizat in Australia a aratat ca persoanele care au prieteni apropiati si mentin legatura constant cu ei traiesc cu 22% mai mult decat oamenii singuri.

 

6. Da o mana de ajutor

 

In mod surprinzator, a ajuta pe cineva in mod organizat, cum este voluntariatului, este direct asociat cu un risc mai mic de deces, potrivit unor studii realizate la Universitatea din Michigan. Asadar, oricand ai ocazia, ajuta pe cineva!

 

7. Fa sport

 

Exercitiile fizice moderate si efectuate in mod regulat, cel putin de trei ori pe saptamana, incetineste procesul de imbatranire.

 

8. Reevalueaza-ti alimentatia

 

Diminueaza aportul grasimilor rele si ale proteinelor din carne procesata din alimentatia ta.

 

9. Renunta la fumat

 

Stiai ca o singura tigara fumata pe zi iti poate lua 15 ani din viata? Si din pacate daca te lasi de fumat azi nu o sa primesti acesti ani inapoi maine, caci riscul cardiovascular se injumatateste abia dupa un an de la momentul in care te-ai lasat de fumat si revine la normal, adica la echivalentul unui nefumator, dupa 15 ani. Asadar, daca fumezi, cu cat te lasi mare repede cu atat mai bine.

 

10. Dormi bine

 

Un somn odihnitor de 8 ore pana la 9 ore pe noapte este ideal pentru buna functionare a organismului.

 

11. Alege mediteranean

 

Daca nu poti sa te dai de tot pe dieta mediteraneana, atunci introdu in alimentatie cat mai multe preparate mediteraneene. Un studiu publicat in Annals of Internal Medicine (2013) a aratat ca femeile care urmeaza dieta mediteraneana au peste 40% sanse sa depaseasca varsta de 70 de ani evitand boli cronice, comparativ cu femeile care nu urmeaza aceasta dieta ce include multe legume, fructe, peste, cereale integrale si ulei de masline.

 

loading...
<

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *