Search for content, post, videos

Te trezesti franta de oboseala chiar dupa o noapte de somn? Iata posibilele cauze!

Iata principalele obiceiuri nesanatoase de seara care ne pot tulbura somnul, favorizand astfel aparitia oboselii la trezirea de dimineata.   

Ai stat pana tarziu la calculator, discutand cu prietenii si analizand ultimele poze postate pe Facebook.

Stiu ca e greu sa te deconectezi de lume dar daca te asezi seara la calculator cu gandul sa citesti doar mailul repede si gata, sansele sa ramai pe scaun conectata pana la o ora tarzie sunt extrem de mari.

Pe langa ca te tin treaza, luminile de la computer sau televizor iti stimuleaza creierul iar atunci cand te vei aseza in pat va avea nevoie de timp pentru a se acomoda si linisti. Promite-ti tie insuti sa stingi in fiecare seara computerul si televizorul, cu cel putin o ora inainte de a te aseza in pat.

Ai mancat carnati prajiti si ceapa la cina.

Cei care sufera de hiperaciditate gastrica trebuie sa fie atenti la ce contine cina lor. Nu vei putea dormi daca esofagul iti va lua foc de la refluxul de acid si daca vei fi nevoita sa te ridici si sa cauti medicamentele calmante vei sfarsi in a fi si mai obosita. Pentru a ocoli aceasta problema, evita seara sosurile condimentate sau iuti, mancarurile grele, citricile si sosurile de tomate.

Bei prea multa cafea.

Pe langa faptul ca ne poate impiedica sa dormim, cafeaua poate crea si arsuri stomacale, daca o bem seara. Evita aceasta bautura dupa-amiaza si incearca sa o inlocuiesti cu altceva.

Nu faci sport…deloc!

Exercitiile fizice ard calorii dar in acelasi timp ard si energia. Daca ai prea multa energie, nu te vei putea odihni asa cum trebuie. Pentru a te asigura ca ai parte de un somn odihnitor, fa putin sport/ fitness in fiecare zi, cu aproximativ 3 ore inainte de culcare.

Ai dat pe gat o sticla de vin inainte de culcare.

Alcoolul, daca il bem cu putin timp inainte de culcare ne impeidica sa ne odihnim asa cum trebuie. In plus, ai sanse mari sa te trezesti in mijlocul noptii pentru a merge la baie si pentru a fi mahmura dimineata. O stare care numai odihnita nu te va face sa te simti.

Ai uitat sa pui telefonul pe vibratii.

Nu e nimic gresit sa dormi cu telefonul alaturi dar, nu e important sa afli la 3 dimineata ca tocmai ai primit un email sau un SMS. Atunci cand somnul este intrerupt, dimineata te vei simti ca si cum nu ai fi dormit deloc. Pune asadar teefonul mobil pe vibratii si lasa doar soneria de desteptare activa.

Te gandesti mereu la serviciu, certuri, probleme…

Nu conteaza cat de grav stau treburile la servici, cu iubitul, cu familia etc. Daca vei pierde jumatate de noapte analizandu-le, nu vei putea sa te odihnesti. Obosita, nu vei reusi sa le rezolvi nici a doua zi, nu cu mintea limpede cel putin. Lasa asadar toate problemele nerezolvate pentru dimineata cand esti mai proaspata si incearca sa dormi.

 

loading...
<

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *