Search for content, post, videos

Renunti definitiv la zahar! Planul in cinci pasi care te ajuta sa slabesti si sa nu mai ravnesti la zahar

Zaharul, in variatele lui forme, este unul dintre cei mai periculosi dusmani ai sanatatii umane! Insa, lupta cu dependenta de zahar poate fi castigata!

 

Zaharul are capacitatea de a-ti influenta creierul exact cu un drog, facandu-te sa iti doresti sa consumi din ce in ce mai mult. Aceasta otrava dulce are influente negative, inclusiv asupra starii de spirit a individului,, impiedicandu-l sa sustina un stil de viata sanatos, echilibrat. Zaharul, in numeroasele lui forme, este una dintre principalele cauze pentru care atat de multi oameni sunt astazi supraponderali sau obezi, pentru care au diabet si sufera de boli de inima.

 

Exista insa un mod prin care poti renunta la zahar fie pentru a diminua toate aceste riscuri de sanatate! Este vorba de asa-numita “The Team Up Technique“, care a ajutat mai multi americani sa renunte definitiv la zahar in doar doua saptamani! Iar partea cea mai buna este ca nu esti singur in fata acestui “dusman dulce“!

 

“The Team Up Technique” este un proces in cinci etape care te ajuta sa renunti definitiv la zahar, fara sa mai simti ulterior nevoia de a consuma “ceva dulce”.

 

1. Primul pas este sa afli tot ceea ce presupune zaharul, dar si consumul sau, indiferent de forma pe care o ia (zaharul clasic, zaharul ascuns in aliment, cel artificial, presupusii inlocuitori, etc).

 

Pentru a castiga lupta in fata oricarui inamic, trebuie sa-l cunosti temeinic. Acest fapt este perfect valabil si in lupta impotriva zaharului. Asadar, afla ce ascunde zaharul, de denumiri variate are, cum actioneaza asupra corpului si de ce este rau pentru sanatate.

 

2. Al doilea pas este sa-ti gasesti “un coechipier”. O persoana de incredere si serioasa care este constienta, la randul ei, de pericolul pe care-l ridica zaharul si care este este hotarata sa renunte la consumul acestuia te va ajuta sa renunti prin solidaritate. Va veti putea uita impreuna la fel de fel de documentare informative, veti imparti idei, opinii, vei avea parte de sustinere, mai cu seama in momentele critice in care te va macina pofta si vei oferi la randul tau sustinere “coechipierului”. A fost dovedit de atatea ori ca munca in echipa este mai eficienta decat cea individuala, mai ales in rezolvarea unor probleme care au devenit, de-a lungul timpului, atat de raspandite in intreaga societate.

 

3. Al treilea pas este sa inveti sa recunosti alimentele sanatoase si sa le introduci in regimul tau alimentar de zi cu zi, bineinteles, in cantitatile ideale.

 

Ca principii generale, este clar ca NU ai voie sa mananci produse care contin zahar sau indulcitori, ca trebuie sa evaluezi cu atentie produsele “dietetice” sau “fara grasimi” caci, de regula, au zahar ascuns, ca trebuie sa eviti sa mananci produse fainoase de orice fel, chiar si cele pe a caror eticheta scrie mare “integrale” (citeste pe indelete: multe abunda in zahar adaugat).

 

In schimb, trebuie sa cresti aportul de alimente bogate in proteine (carne, peste, oua, produse lactate, fasole, linte, naut, etc), bogate in fibre (legume, fructe de padure, nuci, seminte) si bogate in grasimi sanatoase (nuci, seminte, ulei de masline, etc).

 

In ceea ce priveste consumul de fructe, trebuie limitat in mod inteligent caci fructele contin fructoza, adica indulcitor natural. Este recomandat consumul de fructe foarte apoase, cu cat mai apoase cu atat mai bine, caci acestea au cel mai mic continut de fructoza (spre exemplu: citrice si pepene in loc de banane).

Singurul substitut permis al zaharului este cel provenit din stevie, ca indulcitor natural.

 

4. Echilibreaza glicemia imbogatindu-ti regimul alimentar cu produse precum cele probiotice, cele bogate in proteine, dar si cu cele cu continut ridicat de vitamina B. Produsele probiotice (cat mai naturale) ajuta la mentinerea unei flore digestive si intestinale sanatoase tinand la distanta poftele alimentare care pot aparea si pe fondul unui eventual dezechilibru floral. Vitamina B ajuta la reducerea nivelul de stres din organism, calmeaza si relaxeaza cu totul, motiv pentru care ajuta la prevenirea poftelor de dulce aparute pe fond nervos.

 

5. Include activitati solicitante fizic, dar relaxante si distractive, de echipa de preferinta in viata ta. Asta implica, bineinteles, sport. Nu trebuie neaparat sa optezi pentru clasicul obicei de a merge la sala si a trage de fiare de trei o pe saptamana, singur-singurel, ci implica-te in activitati de grup, cum ar fi clase de cycling, de yoga. Oricum ar fi, fa tot posibilul sa aduci in jurul tau, sa te alaturi unor oameni care au aceleasi valori in materie de stil de viata cu tine si care sa faca miscare in mod sustinut!

loading...
<

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *