Search for content, post, videos

Pilates, o tehnica de sport benefica pentru minte si corp

Exercitiile Pilates nu sunt o metoda noua de antrenament, insa la noi a prins radacini mai tarziu decat in Occident. In prezent, peste 25 de milioane de oameni practica aceasta tehnica de sport. Iata de ce!

Numele Pilates vine de la gimnastul german Joseph Pilates, cel care a inventat aceasta forma de sport. Pilates a demonstrat ca o respiratie corecta si un set de exercitii bine alese redau flexibilitatea si linia naturala a coloanei vertebrale si pot intari muschii care o sustin. In linii mari, Pilates reprezinta sedinte de exercitii intense, delicate cu articulatiile, ce necesita controlul musculaturii abdominale si simtul echilibrului, coordonate permanent cu respiratia. Datorita beneficiilor pe care le aduce mintii si corpului, acest tip de antrenament s-a raspandit in intreaga lume.

Elimina stresul si induce o stare psihica buna

Pilates reprezinta o combinatie de exercitii fizice cu exercitii de relaxare, cu efect pozitiv asupra psihicului, vizand atat corpul, cat si mintea. Fiecare antrenament este o descarcare de endorfine, hormonii fericirii, pe care creierul le secreta sub influenta emotiilor pozitive. Asa se justifica de ce Pilates reuseste sa combata stresul, tensiunea nervoasa si alte emotii negative, care influenteaza negativ starea psihica si de sanatate.

Diminueaza sau elimina durerile de spate

Aceasta forma de sport a fost inventata ca un instrument de recuperare fizica. Pe langa faptul ca elimina durerile de spate, Pilates amelioreaza unele dintre afectiunile coloanei.

Antreneaza toti muschii

Pilates poate fi practicat de oricine, indiferent de varsta sau pregatire sportiva, inclusiv de femeile insarcinate. Chiar daca este mai usor decat fitness-ul, Pilates lucreaza muschii intregului corp.

Imbunatateste flexibilitatea

S-a constatat ca exercitiile Pilates imbunatatesc mobilitatea si sanatatea articulatiilor si, prin urmare, flexibilitatea intregului corp. Toate acestea se produc fara niciun stres asupra ligamentelor sau cartilajelor.

Remodeleaza corpul

Aceasta tehnica de sport combina miscari de yoga, dans si gimnastica, astfel ca rezultatul este un corp remodelat si suplu. De asemenea, s-a dovedit in timp ca alungeste muschii si topeste celulita. Pilates da rezultate bune in distrugerea tesuturilor adipoase prin simplul fapt ca te face sa arzi multe calorii.

Pe scurt, Pilates prezinta urmatoarele avantaje:

– intareste musculatura, dar fara a o dezvolta exagerat de mult

– imbunatateste flexibilitatea

– creeaza un corp atletic, tonifiat, cu coapse suple si abdomen plat

– amelioreaza durerile de spate si unele afectiuni ale coloanei

– mareste rezistenta fizica la efort si capacitatea pulmonara

– poate fi practicat de femeile insarcinate, dar si de tinerele mamici

De regula, Pilates se practica in felul urmator: 2 – 3 sedinte pe saptamana a cate 45 – 60 de minute.

 Sursa: www.coltuldefrumusete.ro

https://www.facebook.com/coltuldefrumusete

loading...
<

1 comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *