Search for content, post, videos

Obiceiurile simple ale oamenilor fericiti. Ce sa faci ca sa fii ca ei

Nu exista o reteta universala pentru fericire, din pacate, dar exista anumite lucruri care ne pot spori sansele la fericire si care nu implica neaparat banii. Aceste lucruri, transformate in obiceiuri simple, sunt usor de identificat chiar la oamenii fericit, mai mereu binedispusi si optimisti.

 

Fericirea in viata conteaza nu doar pentru starea psihica a individului, ci si pentru starea sa de sanatate. De altfel, putem spune ca fericirea ne ajuta sa ne mentinem sanatosi. Persoanele binedispuse in general sunt cu peste 20% mai putin predispuse la a suferi de boli de inima, spre deosebire de oamenii tristi, morocanosi, care prezinta riscuri cu 20% mai mari de a suferi un infarct, spre exemplu.

 

Iar fericirea fiecaruia tine de el insusi. Nu putem da vina nici macar pe predispozitia genetica. Intr-adevar, genele ne contureaza personalitatea, insa putem sa influentam modul in care ne simtim, zi de zi, prin gandire si prin alimentatie.

 

Gandirea pozitiva conteaza enorm. Iti poti antrena mintea sa vada partea plina a paharului la fel cum iti antrenezi musculatura la sala. Mai mult, persoanele care se lasa prada dezdanejdii, melancoliei, pesimismului pot invata chiar de la persoanele optimiste si fericite, in general, “furand” cateva dintre obiceiurile simple ale lor:

 

1. Recunostinta – persoanele binedispuse mai mereu constientizeaza motivele pentru care au de ce sa fie multumite. Ele manifesta recunostinta. Nu este nevoie sa te duci sa multumesti fiecarui om care te-a ajutat la un moment dat in viata, dar iti poti creste bunadispozitie gandindu-te la trei lucruri pe zi pentru care esti recunoscator, care ti-au facut viata mai frumoasa.

 

2. Au relatii sociale sanatoase – oamenii fericiti nu au neaparat o multime de prieteni, ci cativa prieteni foarte buni. Pentru oamenii fericiti conteaza calitatea prieteniilor, nu cantitatea lor. Un om optimist, binedispus va avea, cu siguranta, prieteni asemenea, nu oameni negativisti care-i sug din energia pozitiva si-l intristeaza la fiecare intrevedere.

 

3. Fac miscare – persoanele binedispuse fac miscare spre deosebire de tristii sedentari. Chiar si 15 minute pe zi de miscare conteaza. Incearca sa iesi la o plimbare la pas alert timp de un sfert de ora pe zi. Astfel iti vei creste secretia de oxitocina si dopamina, hormoni ai starii de bine care sunt eliberati si in timpul sexului.

 

4. Alimentatia conteaza – oamenii fericiti sunt mai sanatosi decat cei negativisti si pentru ca mananca mai sanatos. Alimentatia are un impact major asupra energiei de zi cu zi, asupra activitatii creierului si asupra starii de spirit. Ar trebui sa includem in dieta somonul, spanacul, alunele de padure si nucile.

 

Cei care tanjesc dupa stari de spirit mai bune, dupa fericire in general, trebui sa invete sa vada partea plina a paharului si sa adopte macar unul dintre cele patru obiceiuri de mai sus. Este nevoie de perseverenta, dar un singur obicei simplu si bun sustinut timp de trei saptamani poate face diferenta intre tristete si fericire!

loading...
<

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *