Search for content, post, videos

Obiceiuri simple pentru a fi mai sanatos in doar 30 de secunde

30 de secunde inseamna un fleac in cadrul rutinei zilnice, insa mici obiceiuri care nu iau mai mult de 30 de secunde, efectuate in fiecare zi, pot duce la imbunatatirea starii generale de sanatate.

 

Ulei de cocos in cafea

 

Inca de la prima ora, cand ne bem cafeaua de dimineata, este recomandat sa punem o lingurita de ulei de cocos in loc de zahar in aceasta. Uleiul de cocos folosit astfel in fiecare dimineata ne regleaza nivelul glicemiei in sange. Cu cat nivelul glicemiei este mai stabil, in limite normal, cu atat pancreasul si intregul organism sunt mai putin solicitate pe parcursul zilei, fiind un mod exceptional de bun pentru a ne tine foamea sub control.

 

Probiotice dimineata

 

Nu sariti peste micul dejun. Indiferent ca il luati inainte sau dupa cafeaua de dimineata (desi este recomandat intotdeauna inainte), asigurati-va ca micul dejun contine probiotice pentru a ajuta digestia pe parcursul intregii zile. Iaurtul, dar si suplimentele cu probiotice sunt recomandate consumului la inceputul zilei.

 

Acordati-va timp la toaleta

 

Multe persoane se trezesc prea tarziu dimineata si pleaca in graba la munca, sarind peste o etapa esentiala a oricarei dimineti: mersul la baie, mai exact, defecarea. Acest proces natural dureaza intr-adevar mai mult de 30 de secunde la majoritatea oamenilor, insa niciodata nu ar trebui sa-l neglijam. Indiferent ca aveti nevoie de doar cinci minute sau de 15 minute, acordati-va timp dimineata pentru a sta la toaleta si a va curata intestinal.

 

Curatenia la birou

 

Daca lucrati la birou este recomandata curatarea zilnica a mesei si a obiectelor folosite – tastatura, mouse, calculator, etc. Aceste acumuleaza bacterii nocive care ajung usor in organismul nostru. Ganditi-va de cate ori n-ati mancat un fruct cu mana la birou in timp ce ati atins si alte obiecte? Folositi servetele dezinfectate pentru a sterge obiectele si biroul.

 

Raspundeti personal colegilor

 

In loc sa trimiteti mailuri sau mesaje, duceti-va direct la colegii cu care colaborati si vorbiti in persoana cu ei. Astfel evitati sa intepeniti pe scaun si faceti miscare chiar la locul de munca. Statul indelung la birou este asociat cu numeroase probleme de colon, dar si cu cresterea in greutate si cu aparitia problemelor de inima.

 

Introduceti omega 3 in regimul alimentar

 

Atunci cand comandati de mancare sau va preparati de acasa si o luati la pachet asigurati-va ca aceasta contine acizi grasi omega 3. Spre exemplu, optati pentru salata cu ton in loc de salata cu pui. Acizii grasi omega 3 consumati regulat (4-5 ori pe saptamana) scad de doua ori riscul de pierdere a auzului si contribuie la sanatatea sistemului cardiovascular.

 

Masati-va tamplele

 

Pentru 30 de secunde, de regula dupa-masa, cand incepe sa se resimta oboseala sau apar durerile de cap, masati-va tamplele timp de 30 de secunde. Puteti face un scurt masaj circular si la nivelul scalpului pentru imbunatatirea circulatiei sangelui, dar si pentru relaxare.

 

Pantofii sa stea la locul lor

 

Nu umblati incaltati prin casa si nu va aruncati pantofii pe unde apucati. Alegeti un loc special pentru depozitarea lor, de preferinta chiar intr-o zona care nu este in interiorul casei (un hol extern). Daca nu dispuneti de asa ceva, atunci puneti pantofii intr-un pantofar care sa fie fix la intrarea in casa. In felul acesta, evitati raspandirea germenilor periculosi adunati de pe jos prin casa.

 

Periati-va limba

 

Periajul dentar corect presupune si perierea limbii. De altfel, marginile cavitatii bucale si limba prezinta deopotriva la fel de multe bacterii si reziduuri ca dintii. Asadar, periati-va si limba si chiar folositi apa de gura pentru dezinfectarea intregii cavitati bucale in fiecare zi. Astfel, veti tine departe cu mai mult succes probleme dentare precum carii sau gingivita.

 

Inainte de culcare, toate electronicele inchise

 

Nu tineti calculatorul, televizorul sau alte dispozitive aprinse in dormitor, dupa ce v-ati bagat in pat. Odata ce ati adormit, in camera nu trebuie sa fie nicio lumina, caci aceasta tulbura somnul perturband secretia de melatonina, hormon care contribuie la inducerea somnului.

 

<

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *