Search for content, post, videos

NU reusesti sa te odihnesti noaptea? Iata o lista de trucuri usoare pentru un somn mai bun 

Credeai ca somnul este un lucru usor? Ei bine vei avea un soc cand vei afla ca milioane de oameni se confronta cu tulburari ale somnului si le ia cateva ore sa adoarma, iar dimineata se trezesc obositi si fara chef de viata.

Oamenii trebuie sa inteleaga ca randamentul lor din ziua urmatoare este in stransa legatura cu numarul de ore de somn din noaptea precedenta. Un om obisnuit are nevoie de 7-9 ore de somn neintrerupt in fiecare noapte pentru a functiona la cote maxime urmatoarea zi. Din pacate nu multi adulti reusesc sa indeplineasca aceasta regula.

Daca te-ai saturat sa te trezesti obosit, mai jos iti vom prezenta cateva trucuri pentru un somn mai bun:

1. Renunta la mancarurile si bauturile care iti perturba somnul

Stai departe de mancarea picanta inainte de culcare si nu manca nimic cu 2-3 ore inainte. Bauturile pe care ar trebui sa le eviti dupa ora 2 dupa amiaza includ cafeina, alcool si zahar. Le poti inlocui cu ceai, lapte cald sau lapte de cocos, aceste bauturi fiind foarte bune “somnifere”.
2. Nu tine telefonul langa tine in timp ce dormi

Telefoanele sunt o parte esentiala din vietile noastre, dar daca te gandesti mai bine, uitandu-te din 30 in 30 de secunde la telefon iti poate distrage atentia. Daca vrei sa citesti in pat ia-ti o carte reala sau un e-reader care nu emite niciun fel de lumina rece.
3. Verifica temperatura camerei

Temperatura ideala a camerei pentru a dormi este in jur de 15-20 grade celsius.
4. Dormi in pijamale

Nu iti folosi pijamalele ca haine de casa, se poate sa trimita semnale gresite creierului tau. Foloseste numai rochii de noapte si pijamale, uneori tricouri pe care le porti doar atunci cand dormi.

5. Fa un dus inainte de culcare

Poate deveni un obicei de tranzitie. Baile calde pot ajuta la eliminarea stresului din timpul zilei care in schimb iti poate oferi un somn de calitate.

loading...
<

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *