Search for content, post, videos

Motive stupide pentru care nu facem sport

Stiati ca Jocurile de Olimpice din aceasta vara au determinat de doua ori mai multe persoane sa-si ia-n picioare adidasii si sa se apuce de alergat?

Dar chiar trebuie sa asteptam inca patru ani ca sa ne apucam de sport? NU! Ca sa ne imbunatatim starea de spirit, sa ne tonifiem corpul si chiar sa dam jos cateva kilograme trebuie sa identificam motivele stupide pentru care nu ne punem oasele la treaba.
Antrenorul personal Neilon Pitamber a explicat pentru Huffington Post care sunt argumentele invocate de cei care nu fac sport.

1. Nu am timp!

FALS! Daca ai timp sa te uiti la televizor, sa stai la calculator si sa te joci sau sa pierzi vremea pe internet, cu siguranta ai si timp sa faci un antrenament lejer de 30 de minute pe zi. Totul tine de organizarea timpul. Daca vrei, se poate, explica antrenorul Pitamber.

2. Nu-mi permit!

FALS! Daca iti permiti sa mananci des in oras sau sa-ti cumperi zilnic tigari, cu siguranta iti permiti si un abonament lunar la sala, cu atat mai mult cu cat si acestea vin in diverse pachete. Nu trebuie sa ti-l iei pe cel mai scump, acela complet. Opteaza pentru unul cu 12 sedinte, adica trei saptamanale, cel putin pentru inceput.
Mai mult de atat, cine a spus ca poti face miscare doar la sala?! Poti face si acasa, in conditiile in care sunt atatea filmulete pe YouTube, de 10 minute sau de 40 de minute, care iti si arata pas cu pas ce trebuie sa faci. Poti face astfel miscare si in sufragerie, si in dormitor, iar tinuta sport nu este obligatorie. Deci ai scapat si de cheltuiala asta!

3. Sunt prea obosita!

FALS! Motivul pentru care te simti obosita este ca nu este in forma. Odata ca incepi sa faci miscare si iti tonifici musculatura, iti accelerezi metabolismul, vei avea si un somn mai linistit. Asadar, vei fi mai invigorata si mai odihnita.

4. Sunt prea batrana!

FALS! Nu exista varsta pentru sport si poti spune niciodata ca esti prea batrana sa te apuci sa faci miscare, atrage atentia Pitamber. Secretul consta in tipul de sport ales. Nimeni nu are pretentia sa te apuci de alergat pentru maraton la 40 de ani, deci… printr-un program de exercitii bine stabilit, poti chiar si castiga maratonul. Miscarea este cu atat mai importanta la varste mai inaintate pentru ca previne pierderea tesutului muscular iar, in cazul femeilor, previne osteoporoza.

5. Detest sala de fitness!

Acest motiv este acceptat! Dar asta nu inseamna ca nu trebuie sa faci miscarie nicaieri altundeva. Poti face acasa sau chiar si in parc. Exista zone bine amenajate unde nu te mai alearga toti caine, cum se intampla cu ani in urma. Poti face o usoare alergare in parc sau, daca nu ai unul in apropiere, stabileste-ti singura un traseu si fugi.

6. Nu vreau sa arat ca VanDamme!

FALS! Unele femei nici macar nu pot sa-si defineasca intr-atat muschii incat sa capete clasicul aspect de VanDamme, pe care multe il invoca, explica Pitamber. Pur si simplu, nu asa sunt construite. Musculatura definita pe care o vedem la Madonna, spre exemplu, sau la Tina Turner se dobandeste ani de antrenament, sustinut cu o alimentatie individualizata. Asadar, daca incepi sa faci miscare 30 de minute pe zi, fie ca e vorba de alergare usoara, de urcat scarile, de antrenament la sala sau acasa, urmand un program de training gasit pe YouTube, cu siguranta nu vei ajunge sa ai bratele lui VanDamme.

7. Ma doare des spatele!

Posibil… dar te-ai gandit vreodata ca tocmai pentru ca nu ai muschii spatelui si ai zonei lombare tonifiati este, de fapt, motivul pentru care te doare spatele? De altfel, exercitiile usoare pentru spate, cu greutati mici sau chiar fara, sunt cea mai buna metoda de a preveni aceste dureri, explica antrenorul personal Neilon Pitamber, pentru Huffington Post.

8. Sunt prea grasa!

FALS! Nu esti prea grasa ca sa te apuci de facut miscare. Intr-adevar, persoanele obeze trebuie sa aiba grija ce fel de exercitii fac pentru a nu-si suprasolicita articulatiile. In cazul lor, este indicat sa mearga la o sala de fitness unde sa lucreze sub indrumarea unui antrenor. Inotul, in schimb, este cel mai recomandat persoanelor cu multe kilograme in plus, pentru ca apa impiedica suprasolicitarea articulara.
Dar chiar si asa, cu mai multe sau mai putine kilograme peste greutatea normala, atunci cand incepi o dieta de slabit este bine sa o asociezi cu o forma de miscare. Astfel, regimul va avea efecte mult mai evidente si mai rapide, caci sportul accelereaza ritmul metabolic, motiv pentru care vei arde mai repede grasimile. Pe langa asta, miscarea sustinuta contribuie la bunastarea psihica, deci poti preveni starile depresive care apar adesea in timpul unei cure de slabire.

9. Nu am echipamentul necesar!

FALS! Nu ai nevoie de nu stiu ce pereche de adidasi, de nu stiu ce trening sau de nu stiu ce protectii pentru genunchi. O pereche oarecare de adidasi sau tenisi, un tricou si o pereche de pantaloni, scurti sau lungi, cum preferi. Pitamber atrage insa atentia ca daca descoperi ca iti place cu adevarat sa faci jogging, pentru ca simti cum iti curata mintea de toate problemele de zi cu zi sau din oricare alte motive, este indicat sa-ti cumperi o pereche de pantofi destinati joggingului, pentru a nu-ti suprasolicita talpa si articulatiile picioarelor. In rest, cine vrea sa se apuce de sport, are nevoie doar de vointa.

10. Ma plictisesc!

FALS! Daca te plictisesti facand miscare, inseamna ca o faci doar dintr-un soi de obligatie, intr-un sentiment de vinovatie fata de tine, insati, si astept sa ai rezultate de pe azi pe maine. Nici Dumnezeu nu a creat lumea intr-o singura zi, cum s-ar spune.
In cazul in care gasesti sportul plictisitor, tine minte ca varietatea este cheia. Nu te rezumat la sala de fitness cu acelasi tip de exercitii. Sport este si mersul rapid, alergatul prin parc, dansurile, ciclismul, inotul, voleiul, tenisul si, de ce nu, artele martiale. Totul depinde de ce anume iti place tie si de ce fel de miscare alegi sa faci.

<

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *