Search for content, post, videos

Incredibil! Mituri explicate despre cum actioneaza cofeina asupra ta

Chiar daca cofeina este considerata un stimulent usor, ea nu creaza dependenta. Spre deosebire de cei care consuma alte stimulente precum cocaina si amfetaminele, bautorii de cafea de exemplu, nu simt niciun fel de efecte secundare atunci cand renunta la bautura lor zilnica.

Mitul 1: Cofeina creaza dependenta.

   Fals: Chiar daca cofeina este considerata un stimulent usor, ea nu creaza dependenta. Spre deosebire de cei care consuma alte stimulente precum cocaina si amfetaminele, bautorii de cafea de exemplu, nu simt niciun fel de efecte secundare atunci cand renunta la bautura lor zilnica. Cu toate acestea, cofeina poate deveni un obicei si, in cazul in care renuntam la ea, sa ne trezim cu mici dureri de cap, neliniste sau iritabilitate crescuta.

Mitul 2: Cofeina dezhidrateaza.

   Adevarat: Cofeina este un diuretic usor cu efecte slabe dar vizibile. Asta inseamna ca iti va stimula aparatul excretor, vei urina mai des, eliminand mai multa apa decat de obicei, poate chiar mai multa decat apuci sa bei.

Mitul 3: Cofeina agraveaza bolile de inima.

   Fals: Doctorii le recomanda mereu bolnavilor de inima, in special celor cu hipertensiune arteriala sa nu consume cafea sau alte bauturi cu concentratie mare de cofeina. Cu toate acestea, nu s-a gasit inca nicio dovada concreta ca aceasta substanta ar creste riscul unui atac de cord, moarte subita sau ritmuri neregulate ale batailor inimii. In realitate, cafeaua poate reduce riscul aparitiei bolilor de inima, la fel ca si ceaiul negru si verde, alte doua bauturi bogate in cofeina.

 Mitul 4: Cofeina creste riscul de hipertensiune.

   Adevarat si fals: Cofeina cauzeaza intr-adevar o crestere a presiunii sangelui pe termen scurt dar nimic prea serios si fara efecte adverse asupra sanatatii. In urma unui studiu realizat cu aportul a peste 155.000 de sore medicale, specialistii de la Universitatea Harvard nu au gasit nicio legatura concreta intre bautul cafelei (cu sau fara cofeina) si hipertensiune. Ce-i drept, bauturile de tip cola cu cofeina cresc acest risc dar, in cea mai mare parte datorita zaharurilor pe care le contin si nu a cofeinei.

Mitul 5: Cofeina cauzeaza hiperactivitate la copii.

   Fals: La fel ca si adultii, copiii vor resimti o crestere in nivelul energiei in urma consumului de cofeina (bauturile racoritoare de tip cola) dar, potrivit studiilor de specialitate, o cantitate mica de genul a 40 pana la 200 de miligrame de cofeina nu ii va afecta sub nicio forma pe termen mediu si lung. Mai mare grija ca parinti trebuie sa acordati zaharurilor din racoritoare si nu cofeinei. Mia mult chiar, doze mici de cofeina sunt chiar benefice copiilor cu probleme de atentie.

Mitul 6: Cofeina cauzeaza pierderi de calciu si afecteaza oasele.

   Adevarat: Cofeina cauzeaza o usoara si neglijabila pierdere de calciu intr-adevar care insa poate fi contracarata prin consumul alimentelor sau suplimentelor alimentare ce contin acest element chimic atat de necesar oaselor. Efecte negative majore nu sunt insa, nici macar la cei ami mici dintre noi, cu conditia sa nu isi neglijeze dieta zilnica si sa consume produse bogate in calciu precum laptele si branzeturile.

 

loading...
<

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *