Search for content, post, videos

Mituri despre deshidratare

Consumul a 8 pahare de apa pe zi sau de bauturi energizante in timpul antrenamentelor, nu iti vor satisface, in mod neaparat, nevoia de hidratare.

Mitul nr. 1: Daca ti-e sete esti deja deshidratata
De fapt, senzatia de sete vine de la o sensibilitate a nivelului de lichide. Deshidratarea este pierderea naturala de lichide prin transpiratie, lacrimi si respiratie. Rinichii controleaza echilibrul de apa din corp si cand simt nevoia de a schimba apa trimit un semnal catre creier care ne face sa bem mai multa apa prin senzatia de sete.

Mitul nr. 2: Bea 8 pahare de apa in fiecare zi
Este important sa bei destula apa pe zi, insa sfatul cu 8 pahare este un mit si poate fi periculos. Daca inima sau rinichii tai sunt compromisi, consumul de prea multa apa poate face inima sa cedeze, edem pulmonar si intoxicare cu apa. In acest caz, consumul de lichide trebuie sa fie limitat.

Mitul nr. 3: Bea apa imediat cum te trezesti
Ai mai auzit asta inainte: “Pentru a-ti incepe ziua, bea un pahar de apa”. Se poate sa iti fie sete si sa faci asta pentru ca iti cere corpul, dar nu este necesar daca nu simti nevoia. Daca ai rinichi perfect functionali poate fi revigorant sa bei un pahar de apa, dar nu este vital. Unii oameni considera ca daca te-ai culcat la miezul noptii si te-ai trezit la 8 dimineata, au trecut deja 8 ore in care nu te-ai hidratat asa ca trebuie sa bei apa. Nu este cazul.

Mitul nr. 4: Apa de cocos este cea mai buna bautura pentru refacere
Da, este la moda si se presupune ca trebuie sa te reaprovizioneze dupa o noapte in oras sau dupa un antrenament dificil. Contine mai putin calorii decat alte lichide pline de potasiu, dar nu este cea mai buna optiune. Pentru a preveni deshidratarea, apa plata este cea mai potrivita. Este important sa stii faptul ca apa de cocos nu este pentru toata lumea. Poate ridica nivelul de potasiu la cei cu probleme la rinichi si trebuie evitata.

Mitul nr. 5: Nu te poti hidrata in exces
Stii ce se spune despre excese, nu? Oamenii tind sa considere ca nu pot bea prea multa apa, in mod special incepatorii la alergat. Adevarul este ca se poate si poate fi foarte periculos. O afectiune numita hiponatremia care apare ca rezultat al consumul de prea multa apa ce scade concentratia de sodiu din corp. Poate duce la confuzie, convulsii si chiar moarte, mai ales atunci cand alergi.

loading...
<

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *