Search for content, post, videos

Lupta cu artrita. Ce contine dieta buna si ce sa evitam

 

   Cei suferinzi de artrita s-au obisnuit deja probabil cu durerile zilnice dar asta nu inseamna ca acestea trebuie sa fie la fel de mari incontinuu. Sunt o serie de mancaruri care pot face mai rau, la fel cum pot fi incluse in dieta alimente care sa ajute bolnavii si carora sa le amelioreze simptomele unei boli extreme de grele. Iata cateva alimente care ne pot face rau dar si cele pe care trebuie neaparat sa le includem in dieta in cazul artritei:

   Ce mancaruri sa evitam 

   1: Crustaceele, carnea rosie (doar daca suferi de guta)

De ce fac rau: Guta apare in urma acumularii de acid uric in sange, care formeaza cristale dureroase ce se instaleaza la nivelul incheieturilor. Purina, un compus care se gaseste din abundenta in crustacee, carnea rosie si in produsele lactate foarte bogate in grasimi se transforma in acid uric.

Inlocuieste-le cu: Nu mai mult de 150-200 de grame de carne slaba, carne de pui sau peste pe zi. Ai nevoie de proteine? Gateste-ti fasole boabe sau mazare. Acestea iti dau suficientul de magneziu si calciu, atat de important pentru oase.

   2: Uleiurile de sofranel, floarea soarelui, porumb sau soia

    De ce fac rau: Sunt extreme de bogate in acizii grasi omega-6 care au darul de a agrava inflamatiile. 

Inlocuieste-le cu: Uleiuri mai sanatoase de alune sau masline.

   3: Zaharul 

   De ce face rau: Unele studii ne releva faptul ca zaharul agraveaza inflamatiile. Cu toate ca ofera un plus rapid de energie, acel plus nu rezista in timp si poate in plus crea o stare de oboseala care si asa nu le e straina celor suferinzi de artrita. Zaharul e de asemenea bogat in calorii care consumate in exces duc la ingrasare si deci, la cresterea presiunii la care sunt supuse articulatiile bolnave. 

Inlocuieste-l cu: Ceva dulce la ocazii speciale nu va dauna. Incearca insa, in meniul zilnic, sa iti obtii zaharurile in mod natural, din fructe proaspete.

   Mancaruri pe care trebuie sa le includem in dieta

   1: Pestele gras (somon, hering, sardine) si in general orice alt aliment care contine acizii grasi de tip omega-3 precum nucile, soia, semintele de dovleac

Cantitatea de care avem nevoie: Cel putin un gram de omega-3 pe zi. 100 de grame de somon de exemplu contine 1,5 grame de omega-3.

   2: Uleiul de masline

   Cantitatea de care avem nevoie: Zilnic, cate o lingura de ulei de masline pe salata de legume crude sau pe paine.

   3: Ardeii grasi, citricele si alte fructe bogate in vitamina C

   Cantitatea de care avem nevoie: Incearca cu 200-500 de miligrame de vitamina C pe zi. Spre exemplu, o portocala si o cana de broccoli contin 200 de miligrame din aceasta fundamentala vitamina.

   4: Ceapa si prazul

   De ce ne ajuta: Ceapa si prazul contin quercetina, un antioxidant care inhiba elementele chimice inflamatorii, precum aspirina si ibuprofenul. Cu alte cuvinte, sunt antiinflamatori naturali.

   5: Ceaiul verde

   Cantitatea de care avem nevoie: 3-4 cani pe zi. Nu cumpara insa versiunile decafeinizate ale acestui ceai, procesul chimic lasandu-l fara cei mai importanti nutrienti pe care ii contine. Ceaiul verde nu iti va lua durerea peste noapte dart e poate ajuta sa ameliorezi simptomele. 

   Afla tot ce trebuie sa stii si despre Artroza

loading...
<

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *