Search for content, post, videos

Cele mai gresite conceptii despre intarirea sistemului imunitar. Opreste-te acum!

Vrei sa-ti fortifici sistemul imunitar pentru a trece sezonul rece sanatoasa, dar stii si cum? Exista cateva erori comune in ce priveste sistemul imunitar explicate in cele ce urmeaza.

 

Sistemul imunitar se fortifica cu vitamina C.

 

Aproape toata lumea crede ca vitamina C poate intari sistemul imunitar. Dar acest lucru nu este deloc adevarat: chiar si cine ia zilnic vitamina C nu poate preveni nicio infectie. Chiar si cand raceala s-a instalat de-a binelea, simptomele sunt foarte putin atenuate prin aportul de vitamina C. Nici zincul, pe care se bazeaza de asemenea multe strategii de intarire imunitara – nu ajuta in caz de raceala si nu fortifica sistemul imunitar atat de mult pe cat se crede.

 

Alege un alt ajutor: vitamina D!

 

Vitamina D, sintetizata in primul rand in piele, in contact cu razele UV, activeaza celulele albe si este astfel indispensabila pentru sistemul nostru imunitar. Probabil din acest motiv suntem mai sensibili la infectii in sezonul rece: zilele scurte si intunecate conduc la deficienta de vitamina D si franeaza sistemul nostru imunitar.

 

Multa vitamina D se gaseste in multe tipuri de peste precum sardinele sau somon sau in untura de peste. Cine doreste sa-si fortifice sistemul imunitar ar trebui sa inlocuiasca in meniu lamaile cu pestele si sa faca o plimbare lunga dupa masa.

 

Sportul intareste sistemul imunitar.

 

Cine face miscare de cateva ori pe saptamana se imbolnaveste mai rar si sufera mai putin daca totusi prinde un virus. Pentru ca miscarea regulata creste picioare celulelor albe si altor ajutoare ale sistemului imunitar. Poate din acelasi motiv, pacientii cu cancer recidiveaza arareori daca practica sport.

 

Dar atentie, ce e mult strica! Cine se antreneaza prea mult si intesiv isi pericliteaza sistemul imunitar. Cand sportul devine un factor de stres pentru organismul nostru – uneori mai ridicat de factori psihologici precum ambitia exagerata sau stresul competitional – suntem mai predispusi la infectii.

 

Si un lucru valabil pentru toti: odata ce un virus s-a instalat, ar trebui facuta o pauza la sala pana cand infectia s-a vindecat, sau o infectie banala poate conduce la complicatii mai serioase, chiar si infectii ale muschiului cardiac, care poate fi letala. Sportul este astfel din orice punct de vedere pentru cei sanatosi.

 

Nu e nevoie de vaccin, orice infectie intareste sistemul imunitar.

 

Copiii care cresc cu frati, si iau unii de la altii virusii, sau la tara unde intra constant in contact cu focare de infectie, sunt mai rar afectati mai tarziu de alergii decat copiii unici din blocurile super igienice. Sistemul imunitar are nevoie mai ales in copilarie de provocari – pe de-o parte pentru a se intari in lupta impotriva patogenilor si pe de alta parte pentru a dezvolta toleranta pentru intrusii inofensivi.

 

Totusi, nu ar trebui renuntat complet la vaccinuri, deoarece au fost create impotriva unor boli, carora se poate face fata, dar care pot evolua si foarte periculos – precum tetanosul, rubeola sau gripa. Faptul ca vaccinurile pot declansa alergii este deseori speculat, dar in realitate nu este dovedit.

 

Micile impunsaturi nu sunt complet lipsite de efecte adverse sau complicatii. Riscurile unei infectii adevarate sunt conform statisticilor destul de ridicate.

 

 

loading...
<

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *