Search for content, post, videos

Iata ce pasi poti urma pentru a te calma dupa un atac de panica

Acest caz brusc de anxietate severa poate fi alarmant. Urmeaza acesti pasi pentru a te ajuta pe tine sau pe altcineva sa isi revina dupa un atac de panica.

Un atac de panica este cauzat de anxietatea ce poate aparea din cauza unei frici puternice, o situatie stresanta sau o suparare. Ajunge la intensitatea maxima in 10 minute sau mai putin, apoi incepe sa scada. Simptomele ce urmeaza sunt caracteristice atacurilor de panica si pot fi confundate cu semnele unui infarct.

Simptome pe care trebuie sa le cunosti:

– respiratie accelerata, cum ar fi hiperventilarea/ puls ridicat/ durere in piept/ tremurat/ ameteala/ furnicaturi ale mainilor si a picioarelor/ frisoane/ frica de moarte

Durerea cauzata de atacurile de panica se afla intr-un singur loc. Dupa ce recunosti simptomele, urmeaza pasii necesari pentru a calma mintea si corpul si pentru a sta departe de actiunile care pot inrautati situatia.

Ce sa faci in cazul unui atac de panica:

Elimina cauza: Incearca sa gasesti cauza fricii si separa persoana respectiva de acea frica.

Fii ferma: Pentru a calma pacientul, vorbeste ferm, dar calm si politicos cu el.l Explica-i ca are un atac de panica si tine-i departe pe ceilalti.

Incurajeaza-l sa respire calm: Incetinirea respiratiei va ajuta pacientul sa se calmeze si va opri hiperventilarea. Respira adanc si incet, incurajandu-l sa iti copieze ritmul.

Monitorizeaza pacientul: Stai cu el pana isi revine. Daca are o istorie de atacuri de panica, incurajeaza-l sa caute ajutor pentru a invata cum sa le controleze.

loading...
<

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *