Search for content, post, videos

Greseli de evitat pentru a te trezi cu usurinta dimineata

Senzatia este foarte familiara pentru majoritatea dintre noi: dupa ce mergem devreme la culcare si dormim mai mult de 8 ore, inca nu suntem destul de odihniti. De multe ori dam vina pe stres si pe agitatia din timpul zilei, insa cateodata exista alte motive.

1. Nu ai un plan al zilei
Vietile noastre functioneaza dupa ceasul biologic, un ciclu regulat care alterneaza oboseala cu energia. Daca mergem la culcare la ore diferite in fiecare noapte, rupem acest ciclu si ne simtim mai obositi.

2. Dormi mai mult in weekend
Daca dormi 5-6 ore in timpul saptamanii, iar in weekend dormi de 2 ori mai mult, dai din nou ceasul biologic peste cap. In plus, poti avea probleme cu obezitatea, diabetul si chiar probleme cardiovasculare.

3. Iti amani alarma
15 minute in plus nu te vor ajuta. Daca adormi din nou poti cadea in faza de somn adanc si vei fi si mai obosita cand te vei trezi pentru a doua oara. Cel mai bine este sa iti setezi o singura alarma si sa te trezesti atunci cand suna.

4. Este prea lumina in camera
Daca ochii tai vad lumina, corpul tau nu mai produce destula maltonina, hormonul somnului, ceea ce poate duce la insomnie. Acest efect se aplica atat luminii naturale cat si celei artificiale, cum ar fi televizorul sau a telefonului, asa ca este mai bine sa le stingi pe toate inainte sa te culci.

5. Sari peste micul dejun
Micul dejun te ajuta sa pornesti ceasul biologic care tine evidenta timpului pana vine ora de somn. Daca trece prea mult timp intre ora de trezire si prima masa, nivelul de stres va creste.

6. Mananci alimente zaharate si cu amidon inainte de culcare
Mancatul inainte de culcare este daunator atat pentru corp cat si pentru somn. Cele mai daunatoare sunt alimentele zaharate care cresc nivelul de cortisol din corp. Acest efect tine 5 ore, asa ca este indicat sa renunti la pizza, prajituri si cartofi cu 5 ore inainte de culcare.

7. Faci o baie fierbinte inainte de culcare
O baie calda te poate ajuta sa te relaxezi si sa dormi mai bine, dar nu imediat inainte de a te baga in pat. Scaderea temperaturii corpului este unul dintre semnalele pe care corpul le transmite cand este timpul sa mergi la culcare, iar o baie fierbinte intrerupe acest semnal. Pentru a preveni acest lucru, fa-ti baie cu 2 ore inainte de culcare.

loading...
<

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *